Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان ورودی ۹۶ دانشگاه آزاد اقلید در حالی به پایان تحصیل خود نزدیک می‌شوند که ۱۳ واحد کارآموزی آنها هنوز برگزار نشده، اما مدیر گروه پرستاری این موضوع را تکذیب می‌کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از دانش آموختگان با آن مواجه خواهند شد کمبود تجربه عملی در رزومه کاری آنهاست که تاثیر نامطلوبی بر آینده شغلی دانشجو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره کارآموزی فرصت مناسبی حضور در محیط‌های کار فراهم می‌کند. در این راستا، دانشجویان برای اینکه تجربه کافی در محیط کار را پیدا کنند باید واحدهای کارآموزی که در دانشگاه ها ارائه می شود را سپری کنند. از آنجایی واحد‌های عملی پیش نیاز به اتمام دوره کارآموزی است گذراندن آن برای دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند بسیار مهم است.
اما برخی دانشجویان پرستاری وروی سال ۹۶ دانشگاه آزاد اقلید با وجود اینکه امسال فارغ التحصیل می‌شوند، هنوز حدود ۱۳ واحد‌های کارآموزی خود را پاس نکردند و این باعث نگرانی آنان شده است.

به گفته علیرضا اولاد حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اقلید دانشجویان ورودی ۹۶ کمتر از ۵ ماه دیگر وارد دوره کارورزی می‌شوند و پیش نیاز ورود به این دوره اتمام کارآموزی است، اما هنوز شرایط برگزاری دوره کارآموزی برای دانشجویان از سوی دانشگاه فراهم نشده است و باتوجه به شرایط کرونا سپری کردن دوره‌های کارآموزی در ۵ ماه بسیار دشوار است.
این فعال دانشجویی معتقد است که این مشکل اولین بار نیست که در دانشگاه آزاد واحد اقلید اتفاق می‌افتد بلکه برای دانشجویان ورودی ۹۵ نیز تکرار شده است و دانشجویان ورودی ۹۵ ناگزیر به نادیده گرفتن کارآموزی شده و وارد کارورزی شده اند.
با مطرح کردن این مشکل از سوی دانشجویان و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرگزاری دانشجو، متوجه شدیم که کریمی، مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اقلید نظری موافق با دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶ ندارد. وی تعداد واحد‌های کارآموزی پاس نشده دانشجویان ورودی سال ۹۶ را ۴ واحد می‌داند، نه ۱۳ واحد.
به گفته کریمی، در بیمارستان اقلید بخش‌هایی که دانشجویان بخواهند بعضی از واحد عملی مانند «مادر نوزاد و پرستاری بهداشت و روان» بگذرانند را نیست، به همین خاطر دانشجویان برای پاس کردن این واحد‌ها باید به شهر شیراز مراجعه کنند.
وی در ادامه می‌گوید: این واحد‌های کارآموزی طبق روال گذشته در تابستان ارائه می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این واحد‌ها را ارائه کنیم.
مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اقلید بیان می‌کند: به نظر من دانشجویان این ۱۳ واحد کارآموزی که می‌گویند پاس نکردند را، با واحد‌های کارآموزی که قرار این ترم که ارائه شود، حساب کردند و اظهارات دانشجویان در مورد ۱۳ واحد کارآموزی برگزار نشده را تکذیب می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره کارآموزی در ترم جدید می‌افزاید: ما برای گذارندن دوره کارآموزی ترم جدید دانشجویان ورودی ۹۶ که نزدیک به فارغ التحصیلی آن‌ها است، مجوز برگزاری را گرفته ایم.
کریمی بیان می‌کند: براساس برنامه دانشگاه علوم پزشکی فارس و ستاد ملی مبارزه با کرونا، فقط برای ورودی ۹۶ مجوز برگزاری واحد‌های کارآموزی داریم و هر دستور که از سوی آن‌ها بیاید اجرا می‌کنیم.
با این حال دانشجویان پرستاری ورودی سال ۹۶ دانشگاه آزاد واحد اقلید، مدارکی ارسال کردند و معتقدند که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ واحد‌های کارآموزی پرستاری بهداشت مادر و نوزاد (۲ واحد) را پاس نکرده اند.      آنها می گویند که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ واحد‌های کارآموزی پرستاری بزرگسالان سالمندان ۲ (۲ واحد)، پرستاری و بهداشت و روان پرستاری بیماری‌های روان (۲ واحد)، پرستاری بزرگسالان سالمندان ۳ (۲ واحد) پرستاری کودک سالم (۰.۵ واحد)، پرستاری سلامت و جامعه / فرد و خانواده / محیط (۲ واحد) هنوز نگذرانده اند.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی وزارت بهداشت دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اقلید دانشگاه آزاد اقلید واحد های کارآموزی دانشجویان ورودی دوره کارآموزی واحد کارآموزی ورودی ۹۶ واحد ها ۱۳ واحد ۲ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان