Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ «ساموئل وربر» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورهای اروپایی با آمریکا درباره خطری که ایران برای منطقه ایجاد کرده توافق دارند.

وی که با شبکه خبری الجزیره از دوبی مصاحبه می‌کرد، افزود: «تمامی اقدامات لازم برای حمایت از خود و همپیمانانمان در منطقه را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام آمریکایی با اشاره به اقدام این کشور در فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران گفت: «بازگرداندن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران قانونی بوده و واشنگتن حق این اقدام را داشته است.»

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.»

اما سه کشور اروپایی عضو برجام به همراه روسیه و چین در واکنش به این اقدام آمریکا  روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک  بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.

پربیننده ترین رشته‌های علوم و مهندسی در کدام کشورها محبوب‌تر است؟/ ایران در میان کشورهای دارای بیشترین فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی ۱۳عضو شورای امنیت در برابر آمریکا ایستادند/ آمریکا قلدری کند با پاسخ قاطع ایران مواجه می‌شود بایدن یا ترامپ؟ آمریکایی‌ها می‌دانند قطعنامه‌ها علیه ایران برنمی‌گردد/ محدودیت‌های تسلیحاتی پایان ماه اکتبر برداشته می‌شود رتبه ایران در شاخص توسعه انسانی چند شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشورهای اروپایی وزارت خارجه آمریکا مکانیسم ماشه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند