Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، این ۲ کشتی ترانزیتی حامل کالاهای کانتینری شامل اقلام ظروف آشپزخانه، مواد شوینده و گندم بودند. با اطمینان ایجاد شده از ظرفیت‌های بندر چابهار در پذیرش انواع کشتی و کالا، کاهش هزینه‌های حمل دریایی، تخلیه و بارگیری و انتقال کالا با زمان و هزینه کمتر پیش‌بینی می‌شود که انتقال کالاهای ترانزیتی از طریق این بندر اقیانوسی مستمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بندری و اعطای مشوق‌های ویژه به این بندر اقیانوسی هم‌اینک بندر چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر است. موقعیت راهبردی دروازه ملل سبب شده سرمایه گذاران ایران و دیگر کشورها علاوه‌بر رغبت استفاده از این مسیر جهت انتقال کالاهای موردنیاز با اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بندر اقدام کنند.

تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور و تخفیف ۵۰ درصدی در THC کانتینرهای ترانزیت خارجی تنها بخشی از بسته‌های تشویقی این بندر برای صاحبان کالاست. تخفیف ۸۷ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر ترانزیتی و تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینر وارداتی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور را از دیگر مزایای این بندر بزرگ است. همچنین کانتینرهای خالی نیز جهت بارگیری کالای صادراتی و ترانزیتی از معافیت انبارداری سه ماهه در این بندر برخوردار می‌شوند.

معافیت سه ماهه در انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمام رویه‌های گمرکی و معافیت ۱۰۰ درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی که صرفا برای استافینگ و حمل دریایی کالای صادراتی و ترانزیتی وارد بندر شهید بهشتی می‌شوند، از دیگر مشوق‌های بندر چابهار برای صاحبان بار و کالا و خطوط کشتیرانی است.

کد خبر 550988 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی کارگران کشور در بخش آقایان به مناسبت گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر با همکاری انجمن کشتی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرانزلی، ۶ و ۷ خرداد در بندر انزلی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)