Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - همزمان با ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دفاع مقدس نه یک جنگ تمام عیار ملتی بابصیرت با ارتش بعث عراق، که شجاعت و شهامتی علوی، ایثارگری عاشورایی، جهادی به یاد ماندنی و به معنی کامل کلمه، مقاومت و ایستادگی مقابل جهان عصبی از انقلاب اسلامی و استقرار نظامی نوین با عنوان جمهوری اسلامی در عرصه سیاست بین الملل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع مقدس نه یک جنگ تمام عیار ملتی بابصیرت با ارتش بعث عراق، که شجاعت و شهامتی علوی، ایثارگری عاشورایی، جهادی به یاد ماندنی و به معنی کامل کلمه، مقاومت و ایستادگی مقابل جهان عصبی از انقلاب اسلامی و استقرار نظامی نوین با عنوان جمهوری اسلامی در عرصه سیاست بین الملل بود.

هرچند ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی هشت سال دفاع مقدس مهم بوده و نیازمند بررسی‌های عمیق و چندوجهی است، اما آنچه در این میان همچون گنجی تا ابد ماندگار برای ایران اسلامی باقی خواهد ماند، نوع ایستادگی و مقاومت ملتی است که از نهضت جهانی عاشورا درس گرفته و با جهادی همه گیر برای کل جهان و مردمان آزاده، واژه هایی چون شجاعت، فداکاری، ایثار، شهادت و ظلم ستیزی را معنی کردند.

حال پس از گذشت 40 سال از شروع جنگ تحمیلی ارتش عراق علیه ملت ایران و سپری شدن 33 سال از  پایان این تراژدی ساخته جهان غرب و شرق علیه آرمان های جمهوری اسلامی و ملتی که خواستار آزادگی و عدم سرسپردگی به ابرقدرت های آن دوران بودند، آنچه که باید بیش از همه مورد توجه قرار بگیرد، حراست از دستاوردهای این دفاع جانانه و در کنار آن انتقال مفاهیم و رویکردهای ملی و میهنی دفاع مقدس به نسل های جدید و جوان است که نه آن دوران را درک کرده اند و نه متاسفانه اقدامی عملی و همیشگی و نه روزمره و مختص به یک هفته و یک روز، برای انتقال تاریخ نگاری دقیق آن به انجام رسیده است.

فراموشی، چالش بسیار مهم و بزرگ پیش روی دوران دفاع مقدس به عنوان دوره حیاتی و تاثیرگذار در تاریخ سیاسی، اجتماعی، نظامی و دفاعی و البته فرهنگی ایران است که باید نهادهای فرهنگی، سیاسی و دفاعی و به ویژه بنیاد حفاظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این حوزه فعالیت‌های چشمگیر و جوان پسندی از خود ارائه کنند.

یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس بیان خاطرات و برگزاری نشست‌هایی به منظور بیان خاطرات با حضور رزمندگان و فرماندهان جنگ است و مواردی که می‌تواند جامعه به ویژه جوانان را با دوران و فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند، همین بیان واقعیت‌ها و فداکاری رزمندگان اسلام به دور از شائبه تحریف است.

تامین امنیت پایدار برای کشور در برابر تهدیدهای مختلف نظامی، امنیتی و سیاسی و اقتصادی دشمنان از دستاوردهای مهم مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس است و در زمان کنونی ملت نه تنها خنجر تحریم اقتصادی را با شمشیر تولید، خوداتکایی و خودکفایی شکسته، بلکه شمشیر مقاومت را از غلاف خارج کرده و در سرتاسر مرزهای جغرافیایی خود و فراتر از آن بر سر منافع آمریکا و صهیونیسم در منطقه فرود آورده‌اند.

دفاع مقدس قله افتخارات کشور است و مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی با دست خالی طی این هشت سال در برابر استکبار جهانی ایستادند و از عزت،  استقلال و خاک خود دفاع جانانه کردند.

50 برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سرعین اجرا می‌شود

سرهنگ پاسدار رضوان راحلی  فرمانده سپاه ناحیه سرعین  در اینباره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته دفاع برنامه‌های مختلفی در شهرستان سرعین تدارک دیده شده است که بستر فضای مجازی در این زمینه به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود اما تنوع اجرای برنامه‌های همانند سال‌های گذشته و حتی بیشتر در نظر گرفته شده که برای چهل‌سالگی دفاع مقدس ترتیب داده‌ایم.

رضوان راحلی ادامه داد: از برنامه‌های تدارک شده در این ایام می‌توان به دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس، افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی، آبادانی و محرومیت زدایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی در تبیین ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی نقش مهم و حیاتی بر عهده دارند و در این زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر اولویت اساسی است که باید به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار باشد.

توطئه دشمنان برای از بین بردن اعتقادات اسلامی تمامی ندارد

سرهنگ محمد پورمند فرمانده سپاه مشگین‌شهر نیز در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: هر چه داریم مرهون خون پاک شهدای والامقام هستیم و در این زمینه رهبری عالمانه مقام معظم رهبری و امام راحل تثبیت کنند این هدف مهم بوده است.

وی با اشاره به این که توطئه‌های دشمنان برای از بین بردن اعتقادات و ارزش‌های اسلامی تمامی ندارد گفت: خط قرمز مردم مقاومت در برابر دشمنان و جلوگیری از سازش با جبهه استکبار است و در این زمینه باید تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها تداوم داشته باشد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: ویژه برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس در شهرستان مشگین‌شهر در نظر گرفته شده و در این زمینه برنامه‌های مختلفی مد نظر قرار داده‌ایم که تمامی این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز است.

پورمند ادامه داد: استفاده از بستر فضای مجازی نیز در این زمینه حائز اهمیت است و امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم برنامه‌های هفته دفاع مقدس را در شأن و جایگاه شهدای والامقام برگزار و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مهم ترین سرمایه نظام خانواده‌های با بصیرت شهدا و ایثارگران هستند

سرهنگ پاسدارجواد نورزوی صبح امروز به همراه فرمانده حوزه بسیج خواهران ام الکلثوم خلخال و جمعی از شورای حوزه بسیج خواهران ام الکلثوم(س) به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با خانواده‌های شهدای روستای خانقاه بفراجرد شهرستان خلخال دیدار کرد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه خلخال در دیدار با خانواده شهید مرادی و شهید سلیمی با بیان اینکه شهدای ما محدود به زمان خاصی نیستند و باید در همه لحظات با یاد و نام آنها و تأسی از تجربه‌های زندگی آنان گام‌های خود را در مسیر پیشرفت محکم‌تر برداریم، افزود: شهدا با تأسی به اهل‌بیت (ع) برای مقابله با باطل جهاد کردند و صبر و بردباری خانواده‌ آنان ادامه‌دهنده خط سرخ حسینی و راه شهیدان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جامعه ما را مصون می کند، تصریح کرد: جامعه و نسل فعلی و آینده ما، نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است و رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جنگ تحمیلی، رهبری های امام راحل و بیعت رزمندگان اسلام از ولایت فقیه بود.

فرمانده سپاه لرستان: مردم با گذشت 40 سال از دفاع مقدس ارزش‌ها را زنده نگه داشته‌اندمدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان: 8 سال جنگ سبب ایجاد دانشگاه دفاع مقدس شدلطفی: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان وظیفه دینی، ملی و همگانی است

جانشین فرمانده سپاه ناحیه خلخال گفت : تکریم از خانواده گرانقدر شهدا کمترین وظیفه است که ما در قبال رشادت ها و ایثارگری این عزیزان داریم و همه می بایست راه و روش شهداء را الگوی خود قرار داده و در همین مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/132/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه های هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی فرمانده سپاه دفاع مقدس برنامه ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مهمترین اقدامات انجام شده این سازمان به مناسبت هفته بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی را تشریح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، 17 شوال سالروز نبرد تاریخی حضرت علی علیه السلام با عمر بن عبدود و حرکت جوانمردانه امیرالمومنین، روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری شده است. این تاریخ قمری امسال مصادف با 7 اردیبهشت 1403 شد که به همین مناسبت در این هفته اقدامات مؤثری از سوی بسیج ورزشکاران انجام شد.

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در تشریح این اقدامات که در تمام استان‌های کشور متناسب با تقویم انجام شده است، اظهار داشت: حرکت تاریخی امیرالمومنین در نبرد با عمر بن عبدود، درس بزرگی برای تمام مردم آزاده جهان بالاخص ورزشکاران بود که در عین قدرتمندی، هرگز مغلوب هوای نفس خود نشوند و تمام کارها را تنها برای رضای خدا انجام دهند. اگر امروز با تمام بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌هایی که در جهان شاهد آن هستیم، نام و نشان جوانمردی در صفحه روزگار باقی مانده است به خاطر همین آموزه‌هایی است که بزرگان دین و اخلاق از خود به یادگار گذاشته‌اند تا هر کس دنبال حق و حقیقت است از آنان الگوبرداری کند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم نه فقط مردم ایران و نه حتی فقط شیعیان یا مسلمانان، بلکه تمام انسان‌های آزاده جهان حتی در دل دانشگاه‌های آمریکا علیه ظلم و جور رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته‌اند که این همان آموزه امیرالمومنین است که در تاریخ جریان دارد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه به بیان دلایل تأسیس این قشر پرداخت و افزود: سازمان بسیج ورزشکاران نیز در تبعیت از آموزه‌های اصیل اسلامی و در راستای ارتقای سطح فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش به همت بزرگان ورزش کشور تأسیس شد که اثرات این اقدام مبارک هر سال درخشان‌تر از قبل شده است. امروز عدم مبارزه ورزشکاران شریف ایران برابر نمایندگان رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی تبدیل به یک الگوی جهانی شده است و شاهد اقدامات ورزشکاران کشورهای دیگر نیز در این زمینه هستیم.

میرجلیلی حضور در خط مقدم کمک به مردم را از دیگر خصوصیات ورزشکاران ایرانی نام برد و گفت: روحیه پهلوانی از کودکی در قلب ورزشکاران ایرانی وجود دارد و ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم و جامعه ورزش سعی در گردهم آوردن ورزشکاران جوانمرد داشته ایم تا اقدامات آنان در هماهنگی با یکدیگر تبدیل به یک اقدام بزرگ شود.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران به مناسبت روز این قشر کرد و گفت: باعث افتخار ماست که روز مبارک 17 شوال به اسم قشر بسیج ورزشکاران نامگذاری شده است و در این هفته تمام تلاش خود را انجام دادیم تا گلچینی از اقدامات این قشر را برابر چشم مردم عزیزمان قرار دهیم. از اهم برنامه‌هایی که برگزار شده می توان به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار به صورت خانگی وشهرستانی برگزاری مراسم در مزار شهید ابراهیم هادی با حضور ورزشکاران شاخص و خانواده های شهدا، اردوی راهیان نور برای ورزشکاران عزیز، اردوی راهیان پیشرفت و آبادانی ، ویژه برنامه هایی که در نماز جمعه سراسر کشور با شعار علی مقتدای پهلوانان انجام شد، رونمایی از شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور ،برگزاری مراسم ویژه روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ورزشکاران برجسته، خانواده های شهدا و مردم شریف ایران اشاره کرد.

رئیس بسیج ورزشکاران همچنین به برنامه‌هایی که توسط این سازمان در تمام استان‌های کشور با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر تهران در تمام استان‌های کشور و شهرستان‌ها اقدامات خاصی صورت گرفت که برگزاری مراسم گلریزان در زورخانه‌های کشور، تجلیل از خانواده قهرمانان، مربیان، داوران و مرشدان برتر، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار مطهر آنان، برگزاری مراسم و اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای در کلیه زورخانه‌های کشور، پارک‌ها و فضاهای باز شهرها و تقدیر از ورزشکاران، مدیران و حامیان فرهنگ پهلوانی و جوانمردی، تجلیل از خانواده شهدا جانبازان عزیز، برگزاری اردوهای جهادی جهت خدمت به مردم عزیز توسط ورزشکاران، بازدید از زورخانه‌های شهرستان‌های تابعه، اجرای ورزش زورخانه‌ای در اماکن عمومی از جمله آنهاست.

میرجلیلی در خاتمه عنوان کرد: به عنوان خادم کوچک مردم امیدوارم این اقدامات مورد رضای خداوند متعال، پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله، ائمه معصومین سلام الله علیهم، نایب بر حق امام زمان حضرت امام خامنه‌ای دام طله العالی، جامعه ورزش و مردم شریف ایران اسلامی قرار گرفته باشد و در سال جدید همت خود را دو چندان خواهیم کرد تا جامعه ورزش بیش از پیش به موفقیت‌های خود در عرصه قهرمانی و فرهنگی ادامه دهد و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله‌های موفقیت به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد