Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فلاحی صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس، مظهر ایثار و پایداری است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی استان خراسان‌جنوبی در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی درخشید که سند آن حضور 30 هزار رزمنده و تقدیم دو هزار شهید، چهار هزار و 300 جانباز و 240 آزاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» انتخاب شده است، تبیین کرد: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که طی این مدت بیش از 100 عنوان برنامه شاخص در استان اجرا می‌شود.

فلاحی رزمندگان، ایثارگران و جانبازان را گنجینه‌های دوران دفاع مقدس دانست و مطرح کرد: هرچه برای نشر دوران دفاع مقدس تلاش کنیم باز هم کم است.

وی با بیان اینکه تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس آغاز شده و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام شده، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم جلد اول  دایره‌المعارف دفاع مقدس را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی دانشنامه دفاع مقدس را مرجعی برای نگهداری فرهنگ غنی دفاع مقدس برای نسل‌های آینده دانست و تصریح کرد: در عرصه فرهنگی نیز دفاع مقدس نقش پررنگی دارد و ما باید در بحث تبیین این فرهنگ برای جوانان قیمت نگذاریم.

فلاحی با تأکید بر اینکه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید تدوام داشته باشد، عنوان کرد: مظلومیت دفاع مقدس احساس می‌شود لذا در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید بیش از گذشته پای کار بیایند.

وی از آغاز کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم کلنگ‌زنی این پروژه فرهنگی پنجم مهرماه آغاز خواهد شد و این مرکز فرهنگی دارای سه فاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی اراضی اختصاص یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را 32 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 18 هکتار برای احداث فضای سبز، 12 هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری مانند فرهنگسرا، تالار و غیره خواهد بود.

فلاحی از کلنگ‌زنی ساخت 14 یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای پاتوق شعر، برپایی نمایشگاه ملی «اقتدار ۴۰»، نصب پلاک افتخار، برگزاری یادواره شهدا، همایش رزمندگان، مسابقات ورزشی، اعزام گروه‌های جهادی به روستاها، رونمایی از 10 عنوان کتاب صوتی، مکتوب و تمبر چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، پخش فیلم‌ و مستند از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس مرکز فرهنگی دفاع مقدس نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس خراسان هفته دفاع مقدس مرکز فرهنگی کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد