Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@04:41:54 GMT

وجود ۲ هزار معتاد متجاهر دارای زخم باز در کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۵۸۲

وجود ۲ هزار معتاد متجاهر دارای زخم باز در کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برآوردها نشان می‌دهد که ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ معتاد متجاهر دارای زخم باز در کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرید براتی سده مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در جلسه ۱۳۹ ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ معتاد متجاهر دارای زخم باز در کشور وجود دارد که ارائه خدمات بهداشتی به این افراد بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: در جلسه گذشته ستاد مصوب شد که وزارت بهداشت، بیمارستان‌هایی را ایجاد کند تا معتادان متجاهر دارای زخم باز در برخی مراکز بیمارستانی پذیرش شوند که در این صورت احتمال دارد با افزایش پذیرش بیماران و یا کامل نشدن دوره درمان آنان مواجه شویم، از این‌رو پیشنهاد شد که یک مرکز واسط جهت حمایت از این‌گونه بیماران ایجاد شود که در حال حاضر مرکزی با مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر در اصفهان ایجاد شده که تا ۲۵ شهریور ماه، به ۲۰۰ نفر از معتادان زخم باز، خدمات ارائه داده است.

این مقام مسئول در بهزیستی ادامه داد: ایجاد چنین مرکزی موجب کاهش فشار ناشی از ترخیص و رهاسازی و ساماندهی مناسب و اصولی از معتادان متجاهر می‌شود و این نکته حائز اهمیت است که این مرکز حمایتی، جایگزین مراکز و بیمارستان‌های معرفی شده وزارت بهداشت برای معتادان زخم باز نیست و آن مراکز کماکان موظف به ارائه خدمات به بیماران اعزامی از سوی ناجا هستند.

انتهای پیام/ا

منبع:مهر


 

منبع: دانا

کلیدواژه: متجاهر دارای زخم باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد