Web Analytics Made Easy - Statcounter

معادن کشور باید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد بهره مالکانه پرداخت کنند، درحالیکه کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معادن کشور چون بخشی از انفال بوده و به همه مردم تعلق دارند، لذا می بایست سهمی را به بیت المال پرداخت کنند. این سهم به عنوان بهره مالکانه در دنیا شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره مالکانه یا رویالتی(Royalty) میزان مبلغی است که به منظور بهره برداری از امتیاز منابعی که دارای ارزش اقتصادی هستند مانند حق استخراج از معادن و یا برای بهره گیری از امتیاز حق مالکیت معنوی، حق امتیاز، نشانه های تجاری، و یا فناوری به دولت یا مالک پرداخت می‌شود.

در مورد معادن، این سهم باید به دولت پرداخت شود که برآوردها برای اقتصاد ایران نشان می دهد دولت حداقل از 200 هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از بهره مالکانه محروم شده است.

دولت به جای دریافت رقم 200 هزار میلیارد تومان بهره مالکانه، کمتر از 1000 میلیارد تومان؛ در سال گذشته 600 میلیارد تومان؛ از صاحبان معادن دریافت کرده است.

معادن مانند نفت به همه افراد جامعه تعلق دارند و همچنانکه نفت را نمی توان به طور خصوصی استخراج کرد، این اصل باید درباره معادن هم وجود داشته باشد.

عدم دریافت بهره مالکانه قانونی از معادن باعث از یک سو؛ کاهش درآمدهای دولت شده و آنرا ناگزیر از اعمال فشار بر سایر بخش ها برای تامین ارقام بودجه می کند.

و ازسوی دیگر؛ درآمد غیرقانونی را برای جریان های بانفوذ فراهم می آورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات وزارت صنعت و معدن صنعت و معدن مالیات وزارت صنعت و معدن صنعت و معدن میلیارد تومان هزار میلیارد بهره مالکانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان گفت: زوجهایی که تاریخ ازدواج آنان اول فروردین به بعد است می توانند تسهیلات ازدواج دریافت کنند.

حسن آرمات افزود: به آقایان زیر 25 سال و بانوان زیر23 سال که ازدواج کنند نیز ، تسهیلات سیصد و پنجاه میلیون تومانی پرداخت می شود.

وی زمان انتظار دریافت تسهیلات را حداکثر یک ماه اعلام کرد و گفت: اقساط ماهانه تسهیلات سیصد میلیون تومانی، دو میلیون و پانصد هزار تومان و سیصد و پنجاه میلیون تومانی ، دو میلیون و نهصد و 17هزار تومان ، با بازپرداخت ده ساله است.

بیشتر بخوانید: تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان افزود: برای هر پرونده نیز یک ضامن نیاز است.

حسن آرمات گفت: متقاضیان با نام نویسی در سامانه ازدواج به نشانی اینترنتی وی ایی خط فاصله بانک نقطه سی بی آی نقطه آی آر در نوبت دریافت وام قرار می گیرند.

پارسال نیز بیش از 18هزار نفردر هرمزگان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد