Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز؛ بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در حاشیه امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی در حوزه ازدیاد برداشت میدان‌های نفت با اشاره به اینکه پیش از این ۹ قرارداد با دانشگاه‌ها امضا شده بود، گفت: امروز نیز ۸ دانشگاه جدید به این جمع پیوستند و هم‌اکنون مطالعه پژوهشی حدود ۵۰ درصد مخازن نفت و گاز کشور به دانشگاه‌ها سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به فعالیت ده‌ها استاد و صدها دانشجو و محقق در این قراردادها اشاره کرد و افزود: بر مبنای این قراردادها، صدها مقاله و دستاورد پژوهشی حاصل می‌شود که کاربردی هستند و برای بایگانی انجام نشده‌اند. در واقع با امضای این قراردادها مأموریت افزایش بازیافت میدان‌ها از نظر تخصص به دانشگاه‌ها واگذار شده که حرکت جدیدی است و پیوند ناگسستنی دانشگاه و صنعت برقرار شده است.

 

وزیر نفت با بیان اینکه در قراردادهای پیشین برای قانع کردن صنعت بسیار تلاش شد و دانشگاه‌ها نیز در این مسیر صبوری کردند، ادامه داد: هم‌اکنون صنعت و دانشگاه با هم همراه شده‌اند و در این ۱۳ قرارداد نه‌تنها وزارت نفت فشاری نیاورد، بلکه خود دانشگاه‌ها به سرعت این کار را پیش بردند.

 

زنگنه با اشاره به اینکه ارزش نیروهایی که در این مسیر تربیت می‌شوند و ظرفیت‌های فناورانه‌ای که در کشور ایجاد می‌شود کمتر از ارزش نفتی که در آینده تولید می‌شود، نیست، تصریح کرد: افزون بر این قراردادهای پژوهشی، قراردادهای دیگری نیز در زمینه اکتشاف، پایین‌دستی نفت، پالایش نفت، پالایش گاز و پتروشیمی نیز امضا شده است.

 

وزیر نفت در پاسخ به میزان درآمدزایی افزایش یک درصد ضریب برداشت برای کشور توضیح داد: اگر درآمد نفتی با یک درصد افزایش ضریب بازیافت ۷۵۰ میلیارد بشکه نفت ۷.۵ میلیارد بشکه در نظر گرفته شود با نفت ۴۰ دلاری ۳۰۰ میلیارد دلار می‌شود، در صورتی که هزینه انجام‌شده به هیچ‌وجه به ۱۰۰ میلیون دلار هم نمی‌رسد. هم‌اکنون مطالعات انجام‌شده برای افزایش ضریب بازیافت میدان آزادگان به مرحله‌ای رسیده است که می‌توان ۱۰ واحد ضریب برداشت از این میدان را بهبود بخشید که با تحقق این موضوع، حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت بیشتر برای کشور ایجاد می‌شود.

 

زنگنه درباره شایعه افزایش قیمت گازوئیل از سوی دولت گفت: برای صدمین بار این شایعه‌ها را تکذیب می‌کنم.

 

منبع؛ وزارت نفت

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زنگنه بیژن زنگنه نفت وزارت نفت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال