Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ رضا کرمی محمدی درباره سرانجام سامانه هشدار سیل به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: راه‌اندازی این سامانه عملیاتی شده و اشکالات جزئی دارد که طبیعی است و در حین کار  اصلاح می‌شود.

او با بیان اینکه برخی ویژگی‌های جانبی برای کامل‌تر شدن به این سامانه اضافه شده است، تاکید کرد: سنسور برف در حال نصب بر روی این سامانه است تا مانند سال گذشته غافلگیر نشویم و اگر ارتفاع برف از حدی گذاشت، هشدار داده و ما اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه مکان  نصب این سنسورها مشخص است، ادامه داد: در حال حاضر در 5منطقه تهران یعنی 22و 1،2،4،5که اغلب مشکلاتی چون وقوع سیل یا برف ناگهانی داریم، این سنسورها در حال نصب هستند و پنج سنسور دیگر نیز به زودی خریداری خواهد شد.

کرمی محمدی همچنین درباره سرانجام نصب سنسور هشدار زلزله نیز گفت: این سنسورها تا تکمیل کامل به 3 یا 4 سال زمان در صورت تامین منابع مالی نیاز دارد اما در حال حاضر  قراردادی با دانشگاه فردوسی امنعقد کردیم تا جانمایی و تعداد مورد نیاز این سنسورها را مشخص کند و بعد ظرف مدت سه سال به صورت کاملا حرفه‌ای و قابل اطمینان سامانه را تکمیل کرده و تحویل دهد.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: در قدمی که طی سال گذشته برداشتیم 22 سنسور را در گسل‌های اطراف تهران جانمایی کردیم و نصب آن‌ها در حال انجام است. تا پیش از این  4 سنسور داشتیم که فقط گسل مشا را پوشش می‌داد.

او همچنین درباره اوضاع شیوع کرونا در پایتخت اظهار کرد: کرونا در حال افزایش است و هر چه رعایت نشود اثر خود را ظرف مدت 15 تا 20 روز نشان می‌دهد.

کرمی محمدی ادامه داد: در شهرداری نیز مشکلات جدی نسبت به گذشته نداریم و  با توجه به اینکه همه مسئولیت‌ها کاملا در مرحله اول مشخص شده آمادگی کامل وجود دارد. در همین فرصت نیز  زیرساخت‌ها تکمیل شد. معتقدم مشکل اصلی بیمارستان‌ها هستند که نتوانند پاسخگو باشند.

رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران دراینباره اظهار کرد: بارها پیشنهادی را مطرح کردیم که  نمی‌دانم چرا در حالی که امکانات آن موجود و شهرداری هم کاملا آماده کمک است، اجرا نمی‌شود. ما پیشنهاد دادیم بار دیگر غربالگری انجام و تست‌های تلفنی به صورت فراگیر انجام شود، اگر این اتفاق بیفتد بیماران را پیدا می‌کنیم و قطعا در جلوگیری از گسترش بیماری موثر خواهد بود.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت انجام ندادن این کار را به کمبود امکانات مرتبط می‌داند، تاکید کرد: این درحالی است که آزمایشگاه‌های خصوصی این تست‌ها را با قیمتی بین 600 تا 700 هزار تومان انجام می‌دهند و مشکلی ندارند. این امکانات از منبع داخلی به بخش خصوصی رفته، پس حتما وجود دارد!

کرمی محمد ادامه داد: ما در شهرداری تهران با توجه به ظرفیت درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی‌مان می‌توانیم این غربالگری را انجام دهیم. ضمن اینکه در ابتدای شیوع بیماری  4030 به صورت شفاهی علائم را از مردم می پرسید و اینکار به عنوان معجزه‌ای برای یافتن بیماران و قطع شدن زنجیره یاد شد اما نمی‌دانیم چرا دیگر انجام نمی‌شود! وزارت بهداشت مدام می‌گوید  امکاناتمان کم است اما با توجه به اینکه در بازار آزاد امکانات تست‌گیری وجود دارد، تعجب می‌کنم.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران همچنین گفت که؛ شرایط تهران از قرمز هم فراتر رفته و بسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شیوع شکل متفاوتی به خود می‌گیرد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی نمی‌توان انتظار اقدامات خارق‌العاده داشت، اما غربالگری تصمیم درستی است و معتقدم امکانات لازم هم وجود دارد.

پربیننده ترین انتقاد جدی۷ عضو شورا به کم‌کاری حناچی برای بازپس‌گیری املاک در اختیار غیر شهرداری/ تعلل شهرداری در ارسال لایحه اصلاح ساختار ممنوعیت تردد خودرو در ٢٢معبر در ٢٢منطقه شهر تهران قطارهایی که به جای خدمت‌رسانی خاک می‌خورند اعضای شورا تشخیص می‌دهند چه طرح‌ها و لوایحی بررسی شود نه صدا و سیما!/ بررسی نحوه پاسخ شهرداری به تذکرات میزان آسیب پذیری ۳۵۴محله تهران در برابر سیل و زلزله مشخص شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت بهداشت سازمان مدیریت بحران ویروس کرونا کرونا غربالگری کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رییس سازمان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد