Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:08:08 GMT

عبدالله: ادامه جنگ در افغانستان قابل درک نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۵۳۹۰

عبدالله: ادامه جنگ در افغانستان قابل درک نیست

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان با اشاره به آمادگی دولت این کشور برای آتش‌بس، تاکید کرد ادامه جنگ در افغاستان هم‌زمان با مذاکرات برای مردم قابل درک نیست.

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان، چالش بزرگ در روند مذاکرات صلح، را ادامه جنگ در این کشور همزمان با مذاکرات در دوحه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اشرف غنی: «ثبات سیاسی» گم‌شده اصلی افغانستان است

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که امروز دوشنبه، سی‌ویکم شهریور، به مناسبت روز جهانی صلح در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که ادامه جنگ در افغاستان هم‌زمان با مذاکرات برای مردم قابل درک نیست.

عبدالله عبدالله افزود که روز جهانی صلح پیامی را که می‌تواند برای مردم و طالبان داشته باشد، خواست برحق مردم برای برقراری آتش‌بس و کاهش خشونت به حدی است که مردم احساس کنند گفت‌وگوهای صلح با تعهد به پیش برده می‌شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود که دولت هر زمان برای آتش‌بس آمادگی دارد و طالبان نیز باید به خواست مردم افغانستان تن دهند.

وی تأکید کرد که اگر اراده‌ای برای فراهم‌ کردن زندگی صلح‌آمیز وجود داشته باشد، باید قدم ابتدایی‌اش برداشته شود.

عبدالله عبدالله همچنین خاطرنشان کرد که خواست مردم برای تأمین آتش‌بس از سوی جامعه جهانی نیز حمایت می‌شود.

خشونت‌ها هم‌زمان با مذاکرات در دوحه افزایش یافته و در پی درگیری‌های خونین در چند روز اخیر شمار زیادی از نیروهای دولتی کشته و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که اتحاد حوزه جمهوریت سبب تقویت موضع هیأت مذاکره‌کننده دولت می‌شود.

عبدالله عبدالله تصریح کرد که برای تأمین صلح نیاز به باورمندی به این روند است.

به گفته او، باور، اعتقاد به صلح و استفاده از زبان صلح به هیأت مذاکره‌کننده دولت کمک می‌کند که به درستی با طالبان مذاکره‌ کند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان از سوی دیگر گفت، در حالی که مذاکرات جریان دارد، در گفتار باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

با این حال، عبدالله عبدالله تأکید کرد که نباید فرصت کنونی را از دست داد. او افزود که برای حفاظت از ارزش‌ها نیاز است حوزه جمهوریت به این ارزش‌ها باورمند باشد.

در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی صلح که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، اشرف غنی رییس جمهور، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی، امرالله صالح معاون اول، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و شماری از مقام‌های دولت افغانستان شرکت کرده بودند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین اشرف غنی دولت افغانستان دوحه عبدالله عبدالله امرالله صالح طالبان افغانستان مشرق رییس شورای عالی مصالحه عبدالله عبدالله زمان با مذاکرات ملی افغانستان ادامه جنگ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد

به گزارش جماران؛ یادداشت تفاهم امنیتی بین دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبورگ به امضا رسید.

فارس نوشت: در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه توسط علی‌اکبر احمدیان و نیکلای پاتروشف دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبوگ امضا شد. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست