Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره ساماندهی و بهسازی باغات کن اظهارداشت: یکی از اولویت‌های جدی شورای شهر و شهرداری تهران موضوع ساماندهی قلمروهای عمومی و توجه به صیانت و حفاظت از باغات به هم پیوسته و انبوه شهر تهران است.

وی افزود: با توجه به اینکه باغات کن با مساحتی بیش از یک‌هزار هکتار از جمله باغات ارزشمند و انبوه شهر تهران و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلسله نشست‌هایی برای ساماندهی باغات کن با مشارکت صاحبان و ذی‌نفعان از جمله شهرداری منطقه۵، سازمان نوسازی شهرداری تهران، معاونت شهرسازی و معماری و سایر دستگاه‌های خدمت رسان منطقه به صورت مستمر برگزار و گزارش‌های اقدامات اجرایی هر دو هفته یک‌بار ارائه می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این جلسات مصوب شده است که شرح وظایف سازمان اجرایی که ماموریت ساماندهی باغات کن شامل بهسازی کوچه ها و نهرها، روشنایی، خارج کردن مشاغل نامتجانس مشخص شود و علاوه بر آن نظارت جدی هم بر فرایند بارگذاری‌های حداقلی برای ایجاد محدوده‌های تفرجگاهی و پذیرای گردشگری انجام گیرد.

سالاری گفت: به موازات این فعالیت‌ها سازمان نوسازی با همکاری شهرداری منطقه ۵ برنامه اقدام زمان بندی شده‌ای را پیگیری می‎کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه اقدام کن، شامل بهسازی و مناسب سازی کوچه‌ها، نهرهای انتقال آب و جوی‌ها و نحوه دیوار کشی باغات با توجه به نوع مصالح و رویکرد و بافت بومی است.
سالاری خاطر نشان کرد: مبحث روشنایی این عرصه وسیع که یکی از عرصه های بی دفاع شهری و خطرناک برای ساکنان و شهروندان است و زمان بندی برای مشاغل ناسازگار نیز از دیگر برنامه های اقدام بهسازی باغات کن است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نقشه‌های مربوط به نوع بارگذاری حداقلی باغات را شورای عالی شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری به منطقه ۵ ابلاغ کرده است، مقرر شد نقشه های کاداس احصا و از اداره ثبت دریافت شود و سازمان فاوا در سامانه شهرسازی شهرداری تهران بارگذاری کند و در نهایت شورای عالی شهرسازی فرایند ویژه صدور را در نظر بگیرد.

سالاری ادامه داد: علاوه بر این قرار است کمیته راهبردی متشکل از سازمان‌ها، نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت خانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو،  شورای شهر و استانداری که حدود ۱۳ نهاد هستند، تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با مجموعه همکاری‎ها و همراهی‌های خوبی که از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان در این محدوده وجود دارد شاهد ایجاد بزرگ‌ترین فضای تفرجگاهی و گردشگری شهر تهران در این محدوده باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد سالاری عضو شورای شهر تهران باغات کن شهر تهران شورای شهر باغات کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران