Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا، محتوای این نمایشگاه مشترک با عنوان خط ابریشم شامل  ۲۰ اثر از بهمن پناهی و ۲۰ اثر از نور دین می گوانگ‌ جیانگ و قالب خط و خط نقاشی بیشتر آثار دینی و قرآنی است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این نمایشگاه در قالب مجازی در آرامگاه ابوالقاسم فردوسی در طوس به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین همزمان در مشهد و تهران نسخه چاپی این آثار به نمایش گذاشته می‌شود.

بهمن پناهی درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: خوشحالم برای اولین بار این حرکت‌های جهانی به صورت نمایشگاه‌های دو نفره با رویکرد خاص در قلمرو خط خوشنویسی اجرا می‌شود و این‌بار این اتفاق به همراه یک استاد شناخته شده جهانی رخ می‌دهد؛ از همین رو فکر می‌کنم اتفاقی مبارک و بسیار راهگشا برای آینده است که هنرمندان خوشنویس کشور عزیزمان ایران می‌توانند با حرکت‌ها، فعالیت‌های جهانی، همیاری و همکاری با هنرمندان فرهنگ های مختلف این مسیر را دنبال کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، این نمایشگاه از ۸ مهر در گالری مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار می شود.

بهمن پناهی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، مدرسه هنرهای زیبای والنسیان فرانسه Ecole Beaus-arts de Valenciennes و دانشگاه سوربن پاریس به تحصیل هنر پرداخته است. موضوع پایان نامه دکترای او در هنرهای تجسمی و موزیکولوژی، تحلیل و تحقیق کالبدی رابطه موسیقی و خوشنویسی با عنوان موزیکالیگرافی (Musicalligraphy) است.

وی در نمایشگاه ها، جشنواره ها، دوره های آموزشی و کنسرت های موسیقی در اقصی نقاط جهان شرکت می کند. همچنین پناهی ضمن تدریس در مراکز مختلف در پاریس به عنوان استاد مدعو با دانشگاه‌های معتبر از جمله Harvard و North Eastern همکاری داشته است.

نورالدین می گوانگ جیانگ در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت گواهینامه خوشنویسی در مصر شد و اولین فرد چینی بود که با اهدای این جایزه معتبر تقدیر شد. در سال ۲۰۰۰، نور الدین اولین دوره منظم و سیستمی خوشنویسی را در کالج اسلامی ژنگژو در چین آغاز و تدریس کرد. در سال ۲۰۰۵ ، اثری به نام نود و نه نام خدا توسط موزه بریتانیا خریده شد تا در گالری هنر اسلامی آنها نمایش داده شود.

حاجی نور الدین توسط دانشگاه جورج تاون ایالات متحده آمریکا در لیست ۵۰۰ مسلمان با نفوذ سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در جهان قرار گرفت. در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶، جایزه اقتصاد اسلامی ۲۰۱۶  مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی در رشته هنرهای اسلامی به پروفسور حاجی نور الدین اهدا شد. در سال ۲۰۱۷ خوشنویسانی مانند حسن چلبی هوکا، داوود بکتاش، فرهاد کورلو و احمد کوچاک هوکا با اعطای گواهی خوشنویسی ایجازا در استانبول از حاجی نورالدین تقدیر کردند. وی اولین خوشنویس چینی بود که توسط مکتب خوشنویسی عثمانی از وی تقدیر شد.

برچسب‌ها کمیسیون ملی یونسکو مشهد کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون ملی یونسکو مشهد خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو مشهد خوشنویسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه آثار هنری کنگره با عنوان «نگاره‌های حرا» عصر یکشنبه در سالن کتابخانه شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور ششم و مسؤولان شهرستان شیراز امروز همزمان با یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت رسمی گشایش یافت دربردارنده منتخب آثار سه سال برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت (ص) و گذر هنر نبوی آستان جانان است.

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 6091492

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر