Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:16:28 GMT

توزیع واکسن آنفلوانزا از 10 مهرماه در گلستان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۴۰۲

توزیع واکسن آنفلوانزا از 10 مهرماه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پانیذ صدرایی اظهار کرد: امسال با توجه به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک به جهت جلوگیری از سرایت کرونا از سوی مردم، تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه مردم، ضرورت ندارد.

وی تصریح کرد: 16 میلیون عدد واکسن دیگر آنفلوانزا در کشور با ارز دولتی با قیمت 50 هزار تومان در دسترس سایر هموطنان قرار خواهد گرفت که افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی و ثبت‌نام در سامانه مورد نظر، به داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله اول توزیع واکسن آنفلوانزا، تعداد 5/2 میلیون واکسن آنفلوانزا با نام علمی Influ Vac به صورت رایگان از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله، تمام مادران باردار، تمام پرسنل بهداشتی، درمانی، خدماتی، اداری، و انتظامات شاغل در بیمارستان‌های دولتی با هماهنگی معاونت درمان، تمام گروه‌های اولویت‌دار که زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند مانند بیمارستان‌های غیردولتی، خصوصی و خیریه، تمام پرسنل خانه‌های بهداشت و اورزانس 115، واکسن را دریافت خواهند کرد.

صدرایی اظهار کرد: پرسنل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست که با پرندگان ارتباط دارند، پرسنل بهداشتی درمانی سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی با هماهنگی و معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه، پرسنل نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی شاغل در بخش های بهداشتی با نظر اداره بهداشت و درمان ان نیروها و ستاد نیروهای مسلح نیز از دیگر افرادی هستند که واکسن رایگان تزریق می‌کنند.

وی یادآورشد: همچنین واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، بیمارانی که دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن هستند مانند بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، افرادی که پیوند اعضا انجام داده‌اند با هماهنگی معاونت درمان و انجمن‌های مربوطه، واکسن توسط مراکز بهداشت توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درصورتی که نیاز کشور، بیش از این تعداد واکسن باشد، با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، واکسن با قیمت ارز نیمایی خریداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان صدرایی واکسن آنفلوانزا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد