Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@17:28:14 GMT

خشک‌ترین استان ایران در سال آبی ۹۸-۹۹

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۴۲۳

خشک‌ترین استان ایران در سال آبی ۹۸-۹۹

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهران چراغپور افزود: چهارمحال و بختیاری در حالی سال آبی ۹۸-۹۹ ( یکم مهر ۹۸ تا ۳۱ شهریور ۹۹) را به پایان رساند که خشکسالی‌های یک دهه اخیر در این استان با وقفه یک ساله همچنان ادامه پیدا کرد و این وضعیت وارد دهه دوم شده است.

وی بارش‌های سال زراعی ۹۸-۹۹ این استان را ۵۳۱ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۶ درصد کاهش و در مقایسه با دوره بلندمدت ۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود بارش‌ها در این استان طی یک دهه اخیر به اندازه بارش‌های ۲ سال آبی است از همین‌رو همچنان روند خشکسالی و کم‌بارشی این استان را تهدید می‌کند.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶۶ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است، اظهار داشت: ۹ درصد مساحت استان با خشکسالی بسیار شدید، ۱۷ درصد با خشکسالی شدید، ۱۹ درصد خشکسالی متوسط و ۲۱ درصد مساحت استان با خشکسالی خفیف مواجه است.

چراغپور در ادامه تاخیر در وقوع بارش‌های موثر پاییز امسال را پیش‌بینی کرد و گفت: بارش‌های پاییزی به سبب افزایش دمای هوا هم دیرتر هم با میزان کمتری شکل خواهد گرفت. با این وجود پیش‌بینی می‌شود بارش‌های زمستان نسبت به سال گذشته در حد جزئی افزایش داشته باشد.

کد خبر 551271 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری خشکسالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری خشکسالی سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد

جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ اعلام کرد: تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی دولتی جلوگیری شد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با تاکید بر اهمیت مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: طی آخرین عملیاتی که از سوی از اداره صورت گرفت ۱۷۵ هکتار از اراضی تصرف شده چهارباغ آزاد سازی شد.

مدیر اداره جهادکشاورزی چهارباغ ادامه داد: این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود که با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد، کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی به انجام رسید.

محمدی ارزش اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اراضی در ۱۶۰ قطعه تعریف شده بود، اضافه کرد: در خصوص دیوارکشی غیرمجاز، ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، دپوی مصالح، استخر و محوطه سازی اقدامات قانونی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ افزود: بنای غیرمجاز در حال ساخت ۱۲ مورد به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ مترمربع، دپوی مصالح ۵۰ مورد مساحت تقریبی ۱۱۰۰۰ مترمربع و استخر ۹ مورد به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع تخریب و آزادسازی شد.

به گفته محمدی محوطه سازی ۴۵ مورد به مساحت تقریبی ۷۵۰۰ مترمربع، که اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نسبت به مستحدثات غیرمجاز مذکور صورت پذیرفت؛ همچنین تعداد ۶ انشعاب برق غیر مجاز و ۷ مورد انشعاب گاز غیر مجاز با همکاری عوامل محترم اداره خدمات رسان برق و گاز قطع و جمع آوری شد.

کد خبر 750867

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی