Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد، اگر با روند استیضاح جدیدی با هدف جلوگیری از تایید صلاحیت نامزد تعیین شده از سوی وی برای پست قاضی دیوان عالی مواجه شود، بدون شک در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر پیروز خواهد شد.

به گزارش ایسناف به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفته بود که آغاز یک روند استیضاح جدید علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف جلوگیری از رای مثبت سنا به نامزد وی برای پست قاضی دیوان عالی پس از مرگ روث بیدر گینزبرگ، قاضی متوفی دیوان عالی ایالات متحده را رد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفت: شنیده‌ام که اگر من نامزدی را برای پست قاضی دیوان عالی معرفی کنم، آنها مرا استیضاح خواهند کرد. یعنی آنها می‌خواهند مرا به خاطر انجام کاری که قانونا باید انجام دهم، استیضاح کنند. اگر آنها چنین کاری انجام دهند، ما به طور قطع پیروز انتخابات خواهیم بود.

وی افزود: اگر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برنامه استیضاح را پیش ببرند، میزان طرفداران من افزایش خواهد یافت. فکر می‌کنم که به طور قاطعانه در کل انتخابات نوامبر پیروز خواهیم شد و در هر صورت مجلس نمایندگان را پس خواهیم گرفت.

پلوسی در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح را راهی برای جلوگیری سنا از تایید صلاحیت این نامزد می‌داند یا خیر، گفت: ما نیز گزینه‌های خود را داریم که نمی خواهم در حال حاضر درباره آنها صحبتی کنم اما حقیقت این است که ما چالش بزرگی در کشورمان داریم.

وی ترامپ را به تهدید کردن اینکه نتیجه انتخابات نوامبر را نمی‌پذیرد متهم کرد و گفت: در حال حاضر هدف اصلی حفاظت از درستی انتخابات همزمان با حفاظت از جان مردم آمریکا در برابر ویروس کروناست.

دموکرات‌ها پیش‌تر تاکید کرده‌اند که قاضی بعدی دیوان عالی ایالت متحده آمریکا باید پس از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر تعیین شود.

انتظار می‌رود ترامپ طی چند روز آتی نامزد خود برای جانشینی روث بیدر گینزبرگ را اعلام کند.

روث بیدر گینزبرگ روز جمعه در سن 87 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ استيضاح دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس کل دادگستری استان سمنان از تأئید حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی مرحوم محمودرضا جعفر آقایی در دیوان عالی کشور خبر داد.

میزان در خبری نوشت: حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شده به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف و در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تایید و ابرام کرد.

وی تصریح کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در مسیر حفظ و اجرای نظم عمومی در جامعه بدون مماشات، عبرت‌آموز و البته بازدارنده رفتار می‌کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902038

دیگر خبرها

  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد