Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  از تدوین و ارائه طرح اصلاح قانون نظام مهندسی خبر داد و گفت: این طرح در نوبت یک فوریت است و به هیئت رئیسه تحویل داده‌ام، همچنین تعدادی از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند و  امیدوارم تا هفته آینده اعلام وصول شود.

او با بیان اینکه مجری ذی صلاح چه فردی و چه حقوقی در سازوکار طرح بررسی شده است، ادامه داد: طرح مذکور با طرح ارائه شده در مجلس دهم تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث تلفیق نظام فنی با اجرایی که محوریتش سازمان برنامه و بودجه می‌شود، مطرح نیست؛ ولی اصلاح موارد لازم برای بهبود کیفیت نظارت، طراحی و تقویت زمینه اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و شورای مرکزی پیش بینی شده است.

بدری افزود: حتماً از نظرهای سازمان نظام هندسی استان‌ها و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور  و البته کارشناسان مرتبط در کارگروه مربوط استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به اینکه آیا اصلاح قانون نظام مهندسی از اجرای طرح جهش تولید مسکن واجب‌تر نیست، یادآور شد: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی مانع از اجرای طرح جهش تولید مسکن نیست، اما لازم است اجرا و طراحی‌ها از سوی مجریان ذی‌صلاح صورت گیرد. در موضوع نظارت با وجود پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم، اما بهتر هم می‌توان عمل کرد؛ مسائلی مانند کنترل، کیفیت اجرا، استفاده کارگران از کارت مهارت فنی کهبا با وجود قانون اجرا نمی‌شود که از مهم‌ترین مباحث نظارتی است.  

شفاف سازی ضوابط مانع از فساد شهرداری می‌شود
او با اشاره به فساد احتمالی در شهرداری‌ها اظهار کرد: خدای ناکرده یک کارمند شهرداری امکان دارد میان کارمندان زحمتکش دیگر سوءاستفاده کند؛ برای حل این معضل باید ضوابط شهرسازی و احداث  شفاف و به روز شود و در منظر همه مردم قرا گیرد.

بدری گفت: تفسیر کارمند شهرداری نباید در مسائل مهندسی دخالت داشته باشد؛ چراکه در کیفیت ساخت و ساز مؤثر است. معمولاً دفاتر طراحی و فنی از ضوابط به صورت کافی مطلع نیستند و از تفسیرها، مفسده ایجاد خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شهرداری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نظام مهندسی نماینده اصلاح قانون نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟

بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟

کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد:
در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903290

دیگر خبرها

  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان