Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه پرسپولیس در این بیانیه اعتراض رسمی خود را نسبت به بخشیده شدن مهدی بن عطیه چند ساعت مانده به بازی پرسپولیس - الدحیل اعلام کرد.

باشگاه پرسپولیس بیانیه ای درخصوص اتفاقات قبل از بازی با الدحیل قطر و اشتباهات داوری در این بازی منتشر کرد.

به گزارش طرفداری و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه ‌ای، ضمن اعتراض به اتفاقاتی که پیش از بازی با الدحیل و در حین برگزاری مسابقه روی داد، شرحی از اقدامات انجام شده از قبل مسابقه را که تاکنون ادامه دارد، به اطلاع افکار عمومی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس آمده است:

متاسفانه در روزی که با یکی از نمایندگان میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 رو به رو شدیم، شاهد ظلم مضاعفی بودیم که نسبت به پرسپولیس روا شد و بی ‌تردید از کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان برگزاری مسابقات انتظاری غیر از این را داشتیم. هر چند قبل از این مسابقه و بعد از شکستی که الدحیل در دیدار قبلی خود متحمل شد، نگرانی ‌هایی در این ارتباط وجود داشت.

این حوادث به نوعی یادآور اتفاقات دوره قبلی رقابت‌ ها یعنی 2019 ACL بود. تیم پرسپولیس در دو دوره قبل از آن به موفقیت‌ های خوبی دست یافته بود تا خود را به عنوان نماینده فوتبال ایران با وجود شکاف مالی و امکاناتی به عنوان یکی از تیم ‌های برتر منطقه غرب آسیا معرفی کند.

در نتیجه آن موفقیت‌ ها بود که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 با حذف هر دو نماینده فوتبال قطر به فینال رقابت ‌ها رسید و پس از آن به رقابت ‌های سال 2019 وارد شد. رقابت ‌هایی که در جریان آن به گواه نظرات کارشناسی داوری، اشتباهات مکرر داوری در چند مسابقه که با وجود تمام اعتراض‌ ها و درخواست‌ ها رفع نشد، از راه یابی به مرحله یک هشتم پایانی باز ماند. پیش از آن در فینال رقابت ‌های سال 2018 نیز به نوعی قربانی اشتباهات داوری شده بودیم.

نماینده اول فوتبال ایران در رقابت‌ های لیگ قهرمانان و هواداران پرشمار آن که همواره زبانزد آسیا بوده است، وارد رقابت ‌های این فصل شدیم به امید آن که شاهد نگاهی برابر و عدالت در تمام عرصه‌ ها باشیم، اما دوشنبه شب در بازی با الدحیل شاهد رویدادهای تلخی بودیم.

مهدی بن عطیه بازیکن تیم الدحیل دو ساعت مانده به مسابقه، مجوز بازی دریافت می ‌کند و کارت قرمز او برگردانده می ‌شود. باشگاه پرسپولیس با توجه به زمان کمی که در اختیار داشت با استفاده از ارتباط‌ های خود، اعتراض شفاهی خود را به مقامات کنفدراسیون اعلام کرد، هر چند محرز بود که این تصمیم را بر نمی ‌گردانند.

بعد از مسابقه نیز به این امید که در ادامه رقابت‌ ها شاهد این مسئله نباشیم مراتب در یک نامه اعتراضی و رسمی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. متاسفانه روند کنونی که بر مسابقات حاکم است، به فوتبال قاره و اعتبار لیگ قهرمانان آسیا آسیب جدی خواهند زد. عدالت، برابری و نگاه یکسان به تیم ها از وظایف اصلی برگزار کنندگان هر مسابقه ای است.

جدای از نامه ‌های رسمی، در قالب این بیانیه نیز، آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور می شویم. متاسفانه اتفاقات روز 21 سپتامبر 2020 (31 شهریور 1399) به قبل از بازی محدود نشد و پرسپولیس با وجود برتری فنی که نسبت به حریف داشت، متاثر از اشتباهات داوری، نتیجه را به نماینده میزبان رقابت‌ ها واگذار کرد که از یک سو یادآور خاطرات گذشته و از سوی دیگر ظلمی مضاعف بود. چرا که پیش از این با توجه به شرایط و جبر پیش آمده و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر دو بازی خود برابر الدحیل را در قطر و تمام بازی‌ های این دوره را خارج از خانه برگزار کرده ‌ایم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به نتیجه ‌ای که تصمیم‌ های قبلی آن برای ما رقم زد، توجه داشته باشد و با وجود همه این ‌ها، باشگاه پرسپولیس و میلیون ‌ها هوادار آن از متولی اول فوتبال در قاره پهناور آسیا هیچ چیز جز عدالت و انصاف در تصمیم‌ گیری ‌ها و داوری ‌ها نمی‌ خواهد.

بی‌ تردید توسعه فوتبال در قاره که کنفدراسیون فوتبال برای آن تلاش در خور توجهی کرده است، بدون رعایت این اصول ممکن نیست. باشگاه پرسپولیس به اطلاع هواداران می ‌رساند؛ پس از اعتراض شفاهی که قبل از بازی با توجه به کمی زمان صورت گرفت، پس از مسابقه در نامه و گزارشی در اعتراض به اتفاقات روی داده برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته مسابقات ارسال شد.

نامه اول بلافاصله بعد از مسابقه در ارتباط با صدور مجوز بازی برای بازیکن الدحیل بود که هر چند بر اساس اختیارات قانونی صورت گرفت ولی اختیار قانونی و عدالت دو بحث جدای از هم هستند، همچنین شب گذشته، منامه اعتراضی جدی همراه با گزارش دقیقه به دقیقه اشتباهات داوری، همراه با ویدیویی که ضمیمه شد تنظیم گردید که صبح امروز ارسال شد.

تردیدی نیست در روزی که پرسپولیس با وجود آسیب ‌دیدگی ‌های پیش آمده و اقدام کمیته مسابقات به برگرداندن بن عطیه به مسابقه، برتری خود را به حریف که در خانه خود بازی می ‌کرد، تحمیل کرده بود، عملکرد داور در هر دو بخش تاثیر مستقیم بر بازی و همچنین تصمیم ‌هایی که برای بازیکنان حریف حاشیه امنیت ایجاد می ‌کرد و تاثیر روحی و روانی منفی روی بازیکنان پرسپولیس می ‌گذاشت و روند بازی آنها را مختل می‌ کرد، محل ایراد بود. باشگاه پرسپولیس در این نامه، خواهان رعایت انصاف، عدالت و اصول بازی جوانمردانه در ادامه رقابت ‌ها شد.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس بابت بخشش مهدی بن عطیه به AFC اعتراض کرد

افشین پیروانی: فوتبالی نباختیم، الدحیل با هدیه AFC برنده شد!

سرمربی الدحیل: حضور بن عطیه در قلب دفاع در دیدار با پرسپولیس برای ما بسیار اهمیت داشت

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه پرسپولیس اشتباهات داوری بازی با الدحیل لیگ قهرمانان بن عطیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید امیری: هنوز لیگ برتر تمام نشده است

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز چیزی تمام نشده است و این اختلاف یک امتیازی چیزی نیست که به خاطرش از الان خودمان را کنار بکشیم.

 به گزارش گروه خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، وحید امیری پس از تساوی بدون گل پرسپولیس و سپاهان گفت: بعد از اتفاقات هفته گذشته و دیدار با آلومینیوم، همه یکدل شده بودند که سه امتیاز را بگیریم، اما تیم حریف آمده بود که یک بازی فشرده انجام بدهد و بازیکنان تأثیرگذار تحت تأثیر یارگیری شدید قرار داشتند و این مسئله شرایط را سخت کرده بود. هواداران هم سنگ تمام گذاشتند و از آن‌ها تشکر می‌کنم و قول می‌دهم که تا روز آخر تلاش می‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. هنوز چیزی تمام نشده و ۱۵ امتیازی باقی مانده است. این اختلاف یک امتیازی چیزی نیست که به خاطرش از الان خودمان را کنار بکشیم. ما تا روز آخر تلاش می‌کنیم و این قول را به هواداران می‌دهیم که آن‌ها را روسفید کنیم.

وی درباره تیم نساجی، حریف بعدی پرسپولیس و اینکه این تیم باید با استقلال نیز روبه‌رو شود، اظهار داشت: نساجی یک تیم قابل احترام است که همیشه تمام تلاش خود را کرده. بازی هفته آینده برای هر دو تیم جدال مرگ و زندگی است و امیدواریم هر چیزی که خیر و صلاح است، رقم بخورد. مطمئن باشید که فوتبال زیبایی به نمایش می‌گذاریم و امیدوارم تیمی که لایق قهرمانی است، به آن برسد.

امیری در مورد خصوصی شدن پرسپولیس و اینکه گفته می‌شد قرار است به بازیکنان در صورت برتری مقابل سپاهان پاداش صد میلیونی داده شود، خاطر نشان کرد: از این پاداش اطلاع نداشتم. این موضوع نیز یک اتفاق مبارک برای هر دو باشگاه بود و امیدوارم از این دست اتفاقات که هر فصل شاهدش بودیم، خلاص شویم و شاهد اتفاقات بزرگی باشیم و در عرصه‌های بین‌المللی رقابت کنیم.

وی راجع به بازگشت بیرانوند به ترکیب پرسپولیس تصریح کرد: رفیعی در چند بازی گذشته سنگ تمام گذاشت. در گل‌هایی هم که بازی قبلی خورد، مقصر نبود و ما مقصر بودیم. بیرانوند هم نیازی به تعریف ما ندارد. او یک دلگرمی بزرگ است و خدا او را برای پرسپولیس حفظ کند.

امیری درباره کسل‌کننده بودن بازی امروز اظهار داشت: حساسیت بیش از حد بازی و همچنین شرایط بازی سپاهان و آنالیز آنها، بازی را کسل‌کننده و سخت کرده بود.

وی در مورد علت مصاحبه نکردن بازیکنان پرسپولیس پس از شکست مقابل آلومینیوم گفت: همه بازیکنان از شرمندگی‌شان صحبت نکردند و همه ناراحت بودند. یک بازی خاصی بود و یک درس بزرگی به ما داد. ما پنالتی را باختیم و شاید بد زدیم، اما آلومینیوم در روند بازی هم فوق‌العاده بازی کرد. درس زیادی از این بازی گرفتیم و امیدوارم در آینده از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • رضاییان اتفاقات ورزشگاه آزادی را باور نمی‌کرد!
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!
  • آتیلا حجازی: اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان ناراحت کننده بود / فیلم
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • وحید امیری: هنوز لیگ برتر تمام نشده است
  • پرحاشیه و بی‌کیفیت مثل پرسپولیس - سپاهان/ فقط اعتراض و فریاد!