Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم «آن ژنوته» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه و «فرانسوا کورمیه» هم حزبی او در مجلس ملی فرانسه از "جمهوری در حرکت"، صبح امروز (سه‌شنبه) طبق قرار قبلی با حضور در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با بهرام قاسمی دیدار و درباره روابط و همکاری‌های گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، روابط دوجانبه، تحولات بین‌المللی، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و تحولات اخیر در شورای امنیت بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار در ارتباط با همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور مقرر شد با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان تردد و تبادل هیأت، روسای گروه دوستی پارلمانی دو کشور به صورت ویدئو کنفرانس تماس‌های خود را با توجه به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن رئیس گروه دوستی در پارلمان ایران، برقرار کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در این دیدار آخرین تحولات در خصوص سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا و شکست‌های مکرر این کشور در پی مخالفت کشورهای عضو شورای امنیت را تشریح کرد.

 بهرام قاسمی در پاسخ به طرح برخی موضوعات مرتبط در حوزه حقوق بشر توسط نمایندگان حاضر در ملاقات، اظهار داشت: توقع آن است که نمایندگان پارلمان فرانسه نظر به احساسات نوعدوستانه و سنت‌های دیرینه فرانسوی که ملهم از تاریخ و فرهنگ این کشور در احترام به استقلال خود و دیگر جوامع هستند و خصوصا با توجه به فشار حداکثری آمریکا و اعمال شدیدترین محدودیت‌ها و تحریم‌های ضد بشری در حوزه دارو و درمان و تجهیزات پزشکی که مصداق جنایت علیه بشریت و به خصوص کودکان می‌تواند تلقی شود، صدای مظلومیت و حقانیت ملت بزرگ ایران در قبال این گونه گردن‌کشی و زیاده خواهی‌های آمریکا باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بهرام قاسمی سفیر ایران فرانسه حقوق بشر تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: این نشست با حضور نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم و نمایندگان ادوار گذشته و همچنین شخصیت‌های سیاسی فعال در حوزه جبهه مقاومت مانند سخنگوی وزارت خارجه (به نیابت از وزیر امور خارجه کشور)، سفیر جنبش حماس در ایران، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی فلسطین و اعضای موسس مجمع برگزار شد.

میرتاج الدینی افزود: این مجمع بنا دارد با مشارکت و حضور نمایندگان مجالس کشورهای سراسر جهان به‌عنوان صدای ملت‌ها با تداوم راه پرافتخار شهید بین‌الملل سردار قاسم سلیمانی در راستای حمایت از مستضعفان جهان و دفاع از حقوق ملت‌ها، با ایجاد همبستگی و همکاری نمایندگان مجالس کشورها در مسیر دیپلماتیک، به حمایت از جبهه مقاومت بخصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیست اشغالگر قدس بپردازد.

 

دیگر خبرها

  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • ۲ غایب بزرگ استقلال در بازی حساس مقابل تراکتور
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد