Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:01:19 GMT

واکنش واشنگتن به سخنان روحانی در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۱۹۱

واکنش واشنگتن به سخنان روحانی در سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی رشته پیامی در توئیتر به سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری با اشاره به سخنان روحانی درباره حمایت ایران از صلح و مبارزه با تروریسم، حمایت ایران از گروه های مقاومت در منطقه را حمایت از تروریسم توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورتاگوس در ادامه این پیام به بخشی از سخنان رئیس جمهور ایران اشاره کرد که طی آن گفته بود دوران سیطره و هژمونی به پایان رسیده است و گفت «اگر این دوران به پایان رسیده چرا ایران نیروها و گروه هایش را از عراق خارج نمیکند و تلاش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب الله را متوقف نمیکند.»

حضور مستشاری ایران در عراق با درخواست دولت این کشور برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده است.

به اذعان مقامات عراقی، ایران اولین کشوری بود که به درخواست مقامات این کشور برای مبارزه با داعش پاسخ داده و زمانی که گروه تروریستی داعش بخش های بزرگی از عراق را به تصرف خود در آورده بوده به کمک عراق شتافت.

از سوی دیگر ادعای آمریکا درباره تلاش ایران برای سیطره بر لبنان از طریق حزب الله در حالی مطرح می شود که حزب الله یکی از احزاب سیاسی اصلی لبنان بوده و همپیمانان مقاومت بخش عمده ای از کرسی های پارلمان لبنان را در اختیار دارد.

اورتاگوس در بخش دیگری از پیام توئیتری خود مدعی شد که تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت از ترویسم و برنامه هسته ای تهران و نه کمک ها و تجارت بشردوستانه را هدف قرار داده است.

این ادعا نیز در حالی مطرح می شود که بسیاری از شرکت های دارویی و پزشکی به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا از تجارت با ایران خودداری میکنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل حسن روحانی آمریکا روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی