Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پریسا راد معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این هنرمندان پیش از این برای دریافت تسهیلات اشتغال در سامانه کارا نام نویسی کرده بودند.

پریسا راد با بیان اینکه هر یک از این هنرمندان ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت می کنند افزود: تاکنون ۱۶ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان شناسنامه دار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید براینکه آموزش هنرمندان از اولویت های این اداره برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی است گفت: از سال گذشته تاکنون هزار و۵۰۰ هنرمند در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

خانم راد گفت: این دوره های آموزشی در ۱۴رشته صنایع دستی برگزار شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: هنرجویان صنایع دستی در رشته های حصیر بافی، استاندارد سازی، آشنایی با برند و برند سازی، آشنایی با نشان ملی و مهر اصالت، آشنایی با درجه بندی، آشنایی با بازاریابی، صادرات و واردات صنایع دستی در گمرک، آشنایی با نشان جغرافیایی، گلیم بافی، سبد بافی و چند رشته دیگر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

خانم راد از پیش بینی برگزاری دوره های آموزشی برای هزار و۲۰۰ هنرمند در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به انتشار ویروس کرونا این دوره ها هم اکنون به صورت آنلاین یا نیمه حضوری در حال برگزاری است.

راد استاندارد سازی و ثبت ملی رشته صنایع دستی گلیم مشته بهمئی را از دیگر برنامه های امسال عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون چهار رشته صنایع دستی فراموش شده در استان با ثبت در فهرست آثار ملی و آموزش احیا شده اند.

او افزود: نی چیت بافی، سیاه چادر بافی، گلیم برجسته و جاجیم بافی از رشته های صنایع دستی احیا شده در استان هستند.

گفتنی است سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

بیشترین دست بافته‌ها نیز در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات بانکی رونق اقتصادی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز