Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا حقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تسلیت سالروز شهادت حضرت (س)، آن حضرت را سفیر کوچک کربلا عنوان کرد و گفت: پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه (س) و فرزند در خانواده از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. وی سه ساله‌ای است که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین (ع) به منصه ظهور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت شخصیت شناسی حضرت رقیه (س) در جامعه گفت: نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان منطقه و جهان که زیر شدیدترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری بایستی مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بایستی در جامعه مخصوصاً بین مادران و نونهالان تبیین شود.

حقی حضور کودک خردسال و افراد مسن بین شهدای کربلا را مهمترین عامل مردمی بودن این قیام عنوان کرد و افزود: امام حسین (علیه السلام) قیام عاشورا را دو مرحله‌ای طراحی کرده بود و حضور بانوان و اعضای خانواده به خصوص حضرت زینب (سلام الله علیها) در این حرکت موجب ماندگاری و انتقال عظمت قیام عاشورا شد.

وی ترویج فرهنگ غنی عاشورا بین آحاد جامعه را ضروری دانست و افزود: حضرت رقیه (س) دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورا حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است و بایستی در مجالس سخنرانی و نیز در مراکز آموزشی در بین اقشار مختلف تبیین شود.

کارشناس فرهنگی بانوان، به مصائب روز عاشورا اشاره کرد و گفت: مصائبی که کاروان حسینی و یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کربلا تا کوفه و شام دیدند وجدان هر انسان آزاده‌ایی را به درد می‌آورد. اکنون نیز در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان، کودکان بی گناه زیر ظلم و ستم ایادی کفر و استکبار قرار گرفته اند که باید از سوی آزادی خواهان مورد حمایت قرار گیرند و از دست این بی عدالتی نجات یابند.

کد خبر 5029770

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت رقیه کربلا قیام عاشورا کودکان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس حضرت رقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است

گسترش تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین باعث شوکه شدن رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن شده است. نتانیاهو بیانیه‌ای صادر و اعتراضات آنها را محکوم کرد. او در عین حال مدعی شد که این تظاهرات ضد یهودی هستند و یادآور اتفاقاتی است که در دانشگاه‌های آلمان در سال‌های گذشته رخ داد. 

براساس گزارش عربی پست، اظهارات نتانیاهو در بیانیه خود نشان دهنده خشم رژیم صهیونبستی است، زیرا او ادعا کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. گروه‌های یهودی ستیز کنترل دانشگاه‌های پیشرو را در دست گرفته اند. این غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پیش از ابراز نگرانی نتانیاهو، روز چهارشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر خواستار  پایان دادن به تظاهرات حمایت از نوار غزه در دانشگاه‌های آمریکا شده بود.

به موازات آن، ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یهودیان دیاسپورا در حال حاضر از موج شدید یهودستیزی در جوامع و دانشگاه‌ها در ایالات متحده، اروپا و جهان رنج می‌برند.

دانشگاه‌های معتبر آمریکا شاهد چندین حرکت اعتراضی علیه جنگ خونین اسرائیل در نوار غزه هستند.

در ۱۸ آوریل، ۱۰۸ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در آمریکا، در اعتراض به سرمایه گذاری‌های مالی مستمر دانشگاه در شرکت‌هایی که از اشغال فلسطین و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، دست به تحصن زدند در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

درپی بازداشت این دانشجویان اعتراض به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت و تاکنون در دانشگاه‌های زیادی اعتراضات شکل گرفته که با واکنش شدید پلیس آمریکا روبروست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند