Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:30:11 GMT

۲۵ هکتار زمین ملی در نقده خلع ید شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۸۸۷

۲۵ هکتار زمین ملی در نقده خلع ید شد

سعید رحمان‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون ۱۰۰ پرونده خلع ید در حال اقدام بوده و جهت سیر مراحل قانونی در حال معرفی به مراجع قانونی است.

وی ادامه داد: علاوه بر بازگرداندن این اراضی به حالت اولیه و طبیعی با متجاوزان به عرصه های منابع ملی نیز برخورد قانونی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نقده اضافه کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی به عنوان اولین و مهمترین بخش از وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان‌پور گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است زیرا این منابع وابسته به دولت‌ها نیست و امر احیا و محافظت از آن یک امر همگانی است.

وی بیان کرد: همشهریان می‌توانند جهت ارائه گزارش تخلف با شماره تماس ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا ماموران حفاظت از منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ۲ اکیپ بازرسی و گشت‌زنی در بخش محمدیار و مرکزی نقده فعال است و نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند.

به گزارش ایرنا شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع ‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

برچسب‌ها نقده آذربایجان غربی ارومیه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده آذربایجان غربی ارومیه منابع طبیعی نقده آذربایجان غربی ارومیه منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی