Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:30:29 GMT

هشدار اندونزی نسبت به تنش‌های ابرقدرت‌های جهان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۷۰۱

هشدار اندونزی نسبت به تنش‌های ابرقدرت‌های جهان

رئیس جمهوری اندونزی از نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد و هشدار داد اگر رقابت ژئوپلیتیکی ادامه پیدا کند، ثبات و صلح جهانی از بین می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوکو ویدودو،‌ رئیس جمهوری اندونزی گفت: ‌جنگ به نفع هیچکس نیست. هیچ معنایی ندارد که پیروزی را در میان ویرانه‌ها جشن بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ معنایی ندارد که در میان جهانی در حال غرق شدن به بزرگترین قدرت اقتصادی تبدیل شویم.

این اظهارات در بحبوحه تنش‌ها بین آمریکا و چین از جمله تنش رو به رشد در مساله دریای چین جنوبی مطرح شده است.

چین، مدعی مالکیت دریای چین جنوبی است که از سوی واشنگتن و بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله اندونزی به شدت رد شده است.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت اندونزی به حضور قایق گارد ساحلی چین در منطقه‌ای از دریای چین جنوبی که مورد ادعای دولت اندونزی است، اعتراض کرده بود.

رئیس جمهوری اندونزی گفت: اولویت‌های منشور سازمان ملل و قوانین بین‌الملل اغلب مورد بی اعتنایی قرار می گیرد که شامل احترام و رعایت حق حاکمیت و یکپارچگی ارضی است.

خطر تنش‌های بین دو کشو از سوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین نیز در سخنرانی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. مانیل نیز مدعی مالکیت بخشی از دریای چین جنوبی است.

ویدودو همچنین به مساله کروناویروس نیز اشاره کرد و گفت: کروناویروس بحثی است که وحدت جهانی را می‌طلبد. اما آنچه شاهدش هستیم اختلاف عمیق و رقابت شدید است. اگر این رقابت‌ها و اختلاف نظرها ادامه یابد، هشدار می‌دهم که ستون‌های ثبات و صلح دائم فرو بپاشد و از بین برود.

وی افزود: اندونزی می‌خواهد یک "میانجی‌گر" و مدافع برابری جهانی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اندونزي کروناویروس دریای چین جنوبی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب گفت: کشور ما به گونه‌ای است که علیرغم بارش‌هایی که رخ داده نسبت به شرایط عادی همچنان کمبود بارش داریم. در شرایط فعالی ۱۹۱ میلی متر متوسط بارش کشور است و این در حالی است که میزان بارش‌ها در متوسط بلندمدت ۵۵ ساله باید ۲۱۲ میلیمتر باشد؛ به عبارت دیگر از شرایط عادی بارندگی ۱۰ درصد عقب هستیم.

او افزود: البته نسبت به سال گذشته که در همین زمان ۱۸۱ میلی متر بارندگی ثبت شده بود، ۵ درصد افزایش بارش داشته ایم. برخی استان‌ها مانند فارس، بوشهر، خراسان رضوی، تهران، قزوین و چهارمحال و بختیاری مقادیر بارش کم بوده و نسبت به شرایط عادی کمبود بارش داشته ایم.

بزرگ زاده در خصوص شرایط بارشی کشور نسبت به سال گذشته گفت: با ۳۹ درصد کاهش بارندگی در استان بوشهر بیشترین کمبود بارندگی را داریم و در رتبه‌های بعدی استان‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۳۲ و ۳۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته قرار دارند. از طرفی در سیستان و بلوچستان ۶۳ درصد جلوتر از میانگین بلندمدت هستیم و در آذربایجان شرقی و غربی هم ۱۰ درصد رشد بارندگی‌ها را شاهد بودیم.

او ادامه داد: حتی اگر در شرایط عادی هم باشیم، متوسط بارش‌ها در کشور ما، یک سوم متوسط بارش‌ها در جهان است. ۷۵۰ میلی متر متوسط بارش جهانی در سال و شرایط متوسط کشور ما ۲۵۰ میلی متر بارندگی است؛ بنابراین باید با بضاعت‌های اقلیمی مصرف خود را مدیریت کنیم.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌هایی برای تامین آب در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده گفت: با این بارش‌ها در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت. در سیستان هم طرح‌هایی اضطراری، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده و در طرح اضطراری ما که شامل چاه و احداث آب شیرین کن می‌شود، آماده است. در احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی، تمام تجهیزات وارد کشور شده و به زودی این آب شیرین کن طی یک یا دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد. البته این برنامه‌ها مانع از دریافت حق آبه هیرمند، که حق مردم سیستان است، نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است