Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:46:20 GMT

دانشگاه تبریز جزو سه دانشگاه برتر کشور است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۴۸۵۲

دانشگاه تبریز جزو سه دانشگاه برتر کشور است

مجید مجیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آموزش عالی تاثیرپذیرترین نهاد از کرونا است، اظهار کرد: کرونا بازگشایی دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار داد و باید براساس شرایط جدید سیاستگذاری جدیدی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه به محض شیوع کرونا دانشگاه تبریزاقدام به ایجاد و تقویت زیرساخت ها برای ارایه آموزش های مجازی کرد، گفت: از هفته دوم اسفند ماه پارسال زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه تبریز ایجاد و دروس تئوری و امتحانات به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجیدی با اشاره به اینکه برگزاری دروس عملی به صورت مجازی جزو مشکلات اصلی دانشگاه بود، گفت: ۹۹ درصد دروس عملی به صورت مجازی و تا مرداد سال جاری تمام آزمون ها با موفقیت برگزار شد.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به شروع آموزش حضوری برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا از خرداد سال جاری، خاطرنشان کرد: آموزش حضوری ابتدا برای دانشجویان برگزار شد سپس خوابگاه‌هایی تک نفره برای برخی دانشجویان اولویت‌دار در نظر گرفته شد تا آنها نیز ضرری از بابت درس و آموزش نداشته باشند. 

مجیدی با بیان اینکه دروس تئوری به صورت مجازی است، گفت: آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی که باید در آزمایشگاه و مزرعه حضور داشته باشند، حضوری است و برای همین منظور ۶۵۰ نفر از غیربومی‌ها می توانند ثبت نام کنند که تاکنون ۱۵۰ نفر ثبت کرده و برای هر نفر یک اتاق در خوابگاه در نظر گرفته شده است. 

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر ضرورت جذب دانشجویان جدیدالورورد بومی در دانشگاه‌های بومی، خاطرنشان کرد: ۱۳ دانشگاه بزرگ و پنج دانشگاه جامع در ایران وجود دارد و دانشگاه تبریز نیز جزو پنج دانشگاه جامع کشور است از این‌رو هر کسی بخواهد رشته خوبی انتخاب کند به طور قطع در استان خود یک دانشگاه خوب وجود دارد.

مجیدی با بیان اینکه سال گذشته کلاس‌ها به صورت آفلاین بود، گفت: امسال با تکمیل زیرساخت‌ها کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می شود.

دانشگاه تبریز در مسیر بین‌المللی و کارآفرین شدن است

رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه به سمت دانشگاه نسل سوم، کارآفرین و بین‌المللی گام بر می‌داریم، گفت: امسال دانشگاه تبریز طبق رتبه‌بندی های جهانی با بهبود رتبه روبرو است، به طوری که در سال جاری در رتبه‌بندی جزو هشت دانشگاه برتر کشور و ۸۰۰ تا ۹۰۰ جهانی قرار داریم که ۱۰۰ رتبه نسبت به پارسال بهبود یافته است.

مجیدی با بیان اینکه دانشگاه تبریز در برخی رشته ها به رتبه های خوبی دست یافته است، افزود: در برخی رشته‌ها جزو شاخص‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ هستیم و در رشته‌های مهندسی جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر در دنیا هستیم. 

وی از رتبه پنجم دانشگاه تبریز در زمینه نانو در جهان طبق رتبه بندی دانشگاه اسپانیایی خبر داد و گفت:در طرح های تحقیقاتی ۱۶۰ طرح مشترک بین دانشگاه های ایران و ترکیه منعقد شد که از این دانشگاه ۲۲ طرح منتخب شد و افتخار بزرگی در زمینه بین المللی است.

مجیدی یکی از شروط بین المللی شدن دانشگاه ها را جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد و افزود: در طول ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز جذب شده است. 

وی در خصوص جذب دانشجوی خارجی در ترم جدید گفت: ثبت‌نام  آموزش مجازی برای همه آنها برقرار است و اگر نیاز به آموزش عملی باشد، خوابگاه در نظر گرفته شده است، زیرا در ماه‌های اخیر حتی ۲۰ نفر از دانشجوهای خارجی در تبریز ماندند و ما خوابگاه و غذای آنها را تامین کردیم. 

 رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه برای بین المللی کردن دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی هستیم، خاطرنشان کرد: باید بسترهای شهرنشینی برای جذب دانشجوی خارجی در این شهر فراهم شود که تبریز کم کاری کرده و نیازمند همکاری مردم، مسوولان و صنعت هستیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و استفاده از ظرفیت خیران و مردم در خصوص ایجاد خوابگاه و کمک به تجهیز دانشگاه، گفت: در آینده نزدیک دانشکده ای برای برآورده کردن اهداف کارخانجات و صنعت توسط خیران و کارخانجات در این دانشگاه تاسیس می شود که تا دو هفته اخیر کلنگ‌زنی می شود.

دانشگاه تبریز با ۷۴ سال قدمت دومین دانشگاه قدیمی ایران بعد از دانشگاه تهران محسوب می شود.

برچسب‌ها ریاست دانشگاه تبریز آغاز سال تحصیلی دانشگاه تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه تبریز آغاز سال تحصیلی دانشگاه تبریز ریاست دانشگاه تبریز آغاز سال تحصیلی دانشگاه تبریز اخبار کنکور دانشگاه تبریز دانشجوی خارجی صورت مجازی جذب دانشجوی بین المللی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت که حسین حسینی به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود.

طبق پیگیری‌ها کاپیتان استقلال قصد دارد با وجود محرومیت و به دلیل حساسیت بالای این بازی همراه تیم به تبریز سفر کند. البته آبی پوشان به جز حسینی در این دیدار نمی‌توانند از مهدی مهدی‌پور، آرتور کوین یامگا و رافائل سیلوا را به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند.

استقلال چهارشنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در تبریز مهمان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور