Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:36:51 GMT

جنایت حکام سعودی در فاجعه منا باید پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۲۹۱

جنایت حکام سعودی در فاجعه منا باید پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی امروز در کنگره ملی لاله‌های سفید بزرگداشت شهدای منا در چهلمین سال دفاع مقدس با یادی از شهدای هشت سال دوران دفاع مقاومت و سلامت افزود: در تقارن اربعین دفاع مقدس و اربعین شهدای کربلا، نخستین کنگره بزرگداشت شهدای مظلوم منا برگزار شد.

وی افزود: دوری از عزیزان بسیار سخت است و خانواده شهدا بسیار عزتمند این سختی را به دوش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد شهید درباره مقام شهدا گفت: شهدا روح معنوی بلندی دارند و سرمایه وجود آنها ارزشمند است.

اوحدی گفت: جنایت حکام سعودی در این واقعه باید پیگیری تا حقایق مشخص شود و خانواده شهدای منا به خواسته خود در این موضوع برسند.

رییس بنیاد شهید درباره خانواده شهدای منا افزود: بسیاری از خانواده‌ها چند شهید در این واقعه از دست دادند و در تفحص پیکرها این خانواده‌ها به مدد ما آمدند.

اوحدی گفت: نهیب و سخنان حکیمانه رهبر انقلاب باعث شد پیکرهای شهدای منا به وطن بازگردد و حکام سعودی در پی سخنان ایشان مجبور به کمک به شناسایی و باز گرداندن پیکرهای شهدا شدند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: باید مطالبات رهبری در دیدار خانواده شهدای منا از عربستان پیگیری شود و این پیگیری دائم زنده و مستمر تا حصول نتیجه باشد و از طرفی حقوق خانواده شهدای منا مد نظر قرار گیرند.

وی افزود: رهبری به دولتمردان و نهادهای ذیربط فرمودند که درخواست‌های کمیته حقیقت یاب باید پیگیری و لایه‌های پنهان مسائل روشن شود.

اوحدی ابراز داشت: روز دوم مهرماه باید به نام روز شهدای منا نامگذاری شود و در حال پیگیری هستیم تا با نظر مثبت بقیه نهادها و همکاران در این موضوع کار نهایی شود.

رییس بنیاد شهید افزود: موکب شهدای منا در مرزهای کشور قرار بود برپا شود اما با توجه به بیماری کرونا این موکب ها در شهرها با رعایت مسائل بهداشتی برپا می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده معظم شهدای منا و ایثارگران در مراکز استانی سراسر کشور بطور همزمان بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 5031284

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران هفته دفاع مقدس شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس راهور ترافیک کمیته امداد امام خمینی هفته دفاع مقدس پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا وضعیت راهها اربعین حسینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده شهدای منا خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094271

دیگر خبرها

  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت