Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «محمودرضا مرادی» روز چهارشنبه در سومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آیین تجلیل مدافعان امنیت از حافظان سلامت در کرمانشاه با بیان اینکه در چند ماه گذشته و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مسوُولان استان همکاری بسیار خوبی با دانشگاه داشتند، افزود: نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان همواره در شرایط سخت و بحرانی اقدامات و خدمات قابل توجهی را انجام داده اند و در بحران کرونا نیز در حفظ سلامت شهروندان همراهی بسیار شایسته ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در دوران دفاع مقدس مدافعان سلامت با تمام توان و داوطلبانه در کنار رزمندگان عزیز بودند و تقدیم ۱۷ شهید از کادر بهداشتی درمانی استان در زمان جنگ تحمیلی در استان گویای این امر است.

وی اظهار داشت: همواره در شرایط سخت همچون زلزله و سیل اولین گروه ها نیروهای سپاه و ارتش بودند که به همراهی مردم آمدند و در هنگام شیوع کرونا نیز این نیروها به عنوان پشتوانه مدافعان سلامت خدمات ارزنده ای در مقابله با ویروس منحوس کرونا داشتند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در زمان شیوع کرونا تمام همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی از اعضای هیات علمی گرفته تا پزشکان وپرستاران تلاش صادقانه ای در کنترل بیماری و حفاظت از جان مردم داشتند و  دراین مدت با ایثار و از خودگذشتگی بسیجی وار به مردم خدمت کردند.

مرادی افزود: همچنین در این مدت محققان دانشگاهی کارهای خوبی انجام دادند و با تلاش محققان و کارآفرینان حوزه سلامت ، استان در تولید ماسک  از استان‌های اول کشور بود.

او گفت: در این روزهای سخت در دانشگاه هیچ‌گاه تنها نبودیم و به عنوان نمونه در بحث غربالگری نیز ۱۶ هزار بسیجی استان همکاری بسیار خوبی با دانشگاه داشتند.

وی همچنین اضافه کرد: بیمارستان های امام حسین (ع)، نیروی انتظامی و ارتش در پذیرش بیماران مبتلا به کووید در شرایط بحرانی کمک های شایانی داشتند.

در این آیین که به همت سپاه نبی اکرم (ص) و بسیج جامعه پزشکی استان برگزار شد ۹۵ نفر از مدافعان سلامت تجلیل شدند.

ابتلای ۳۵ مورد بیمار مثبت در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته ۳۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۲۶۵ نفر رسید و اکنون ۳۸۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را پنج نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد سه مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

به گفته او در شبانه روز گذشته ۲ نفر نیز در شهرستان هرسین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۵۸۲ نفر رسید. 

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۲ هزار و ۳۱۳ نفر بستری و ۱۱هزار و  ۳۴۹ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

محمدی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۶۹ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت کرمانشاه پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت کرمانشاه ویروس کرونا سلامت کرمانشاه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران