Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از حفاظت و نگهداری هزار و ۶۲۹ منبع دیداری و شنیداری مربوط به حوزه دفاع مقدس در این سازمان خبر داد.

رضا شهرابی با بیان این مطلب به منابع غیر کتابی موجود در این سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۱ هزار اثر در حوزه منابع غیرکتابی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود که از این تعداد هزار و ۶۲۹ منبع در حوزه منابع دیداری و شنیداری با موضوع دفاع مقدس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منابع دیداری و شنیداری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شامل عکس، اسلاید، نوارکاست، فیلم، اعلامیه، تمبر، پوستر، کارت، نقاشی بازتکثیر و ... می‌شود.

مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: در حوزه منابع مربوط به موسیقی دفاع مقدس، ۳۴ لوح فشرده و ۴۲ نوار کاست در بازه زمانی مختلف از روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا به امروز وجود دارد. به عنوان مثال نوارکاست مداحی صادق آهنگران با عنوان «دیار عاشقان» و «با نوای کاروان» و همچنین مداحی غلامعلی کویتی پور در جمع رزمندگان در بین منابع دیداری و شنیداری نگهداری می‌شود. همچنین در بین آثار دیداری و شنیداری ۶۰۰ قطعه عکس با موضوع دفاع مقدس به چشم می‌خورد.

وی در پایان یادآورشد: در بین منابع موجود نقشه‌های جغرافیایی با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وجود دارد که می‌توان به نقشه‌هایی از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که برخی از این نقشه‌ها شامل راهنمای مناطق جنگی، نقشه سیاحت مناطق جنگی کرمانشاه و دشت آزادگان، راهنمای مناطق جنگی مهران و نقشه منطقه عملیاتی شلمچه و طلائیه می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه ملی هفته دفاع مقدس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیداری و شنیداری مناطق جنگی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود