Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:‌ از روز اول مهرماه نرخ عوارض برای کل مسیر آزادراه کرج - قزوین به صورت پیمایشی محاسبه شده و عوارض این آزادراه برای اهالی محمدیه و مهرگان ۴۰۰ تومان است. - اخبار استانها -

ابراهیم مبارک‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه اخذ عوارض 1200 تومانی از اهالی و ساکنان مهرگان در سال‌های اخیر سبب اعتراض آنها شده بود اظهار داشت: از ساعت صفر روز اول مهرماه نرخ عوارض برای کل مسیر آزادراه کرج - قزوین به صورت پیمایشی محاسبه شده و عوارض این آزادراه برای اهالی محمدیه و مهرگان 400 تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر اینکه پیمایشی شدن اخذ عوارض تردد در آزادراه کرج-قزوین از مدت‌ها قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته بود افزود: در این زمینه پیگیری‌های مکرری از سوی مسئولان استانی به عمل آمد و حتی در مقطعی با حکم قضائی دوربین‌های عوارضی قزوین از مدار خارج شدند.

مبارک‌قدم ادامه داد: در اوایل سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور امضا کردیم که پلاک‌های حمل ‌و نقل عمومی یعنی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های مسافربر مشمول تخفیف در پرداخت عوارض شوند که در نهایت از 18 تیرماه امسال نرخ عوارض برای پلاک‌هایی که با ع و ط شروع می‌شد و حدفاصل مهرگان و قزوین تردید می‌کردند با نرخ 200 تومان ثبت و محاسبه می‌شد.

تکلیف متقاضیان واقعی اخذ مسکن ملی تا پایان مهرماه مشخص شودتفاهم‌ همکاری پلیس و وزارت راه برای بهره‌برداری از سامانه‌های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهیراهکاری برای پرداخت عوارض آزادراه به صورت آنلاین

مدیرکل راه و شهرسازی استان دلیل تاخیر در عملیاتی شدن طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراه قزوین -کرج را هماهنگی با سازمان راهداری کشور و پلیس راه دانست و گفت: برای نصب دکل‌ها و سایر تاسیسات و تجهیزات به ویژه دوربین‌ها باید با این 2 نهاد هماهنگ می‌کردیم که در نهایت از ساعت صفر اول مهرماه پیمایشی شدن نرخ عوارض انجام شد.

مبارک‌قدم اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سامانه‌های راهداری گرفتیم، نرخ عوارض برای خودورهای سواری که حدفاصل قزوین تا محمدیه و مهرگان تردد می‌کنند، از 1200 تومان به 400 تومن و این نرخ برای خودروهای سواری که تا آبیک تردد می‌کنند به 800 تومان کاهش پیدا کرده است. در نهایت برای کسانی که از هشتگرد عبور کنند، نرخ عوارض 1200 تومان محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین نرخ عوارض عوارض آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • (ویدیو) ترافیک فوق سنگین آزادراه رشت-قزوین نرسیده به رودبار