Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، بمباران و حملات نظامی علیه مردم مظلوم یمن و محاصره آن‌ها را اقدامی غیر انسانی و در تضاد با اصول و مقررات بین‌المللی دانست و از جامعه جهانی خواست که مانع از تداوم این حملات شود.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، علی اصغر خاجی با نماینده سوئد در امور یمن دیدار و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                 

دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات و اوضاع در یمن و شرایط دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا، راه‌های رفع مشکلات موجود و شیوه‌های محتمل جهت ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمن را بررسی کردند.

نماینده سوئد و دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق برگزاری گفت وگوهای یمنی - یمنی تاکید کردند.

خاجی در این گفت وگو، بمباران و حملات نظامی علیه مردم مظلوم یمن و محاصره آن‌ها را اقدامی غیر انسانی و در تضاد با اصول و مقررات بین‌المللی دانست و از جامعه جهانی خواست که مانع تداوم آن شود.

ششم ۶ فروردین ۱۳۹۴ ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان با یک حمله هوایی موسوم به عملیات «طوفان قاطعیت» آغازگر جنگ ویرانگر یمن بود که این تجاوز در آستانه ورود به ششمین سال خود است./ 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" تصریح کرد: اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینیرأی جدید دادگاه آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...