Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد سبزی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مباحثی مانند کسر اقساط این خودروها از حقوق نمایندگان نیز صحت ندارد.

وی بیان کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، نمایندگان زیادی از جمله رئیس و اعضای هیأت رئیسه حتی حقوق دریافت نمی کنند و از مسکن و سایر امکانات هم استفاده نمی کنند تا روحیه انقلابی همچنان شاخص اصلی خانه ملت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در اردیبهشت امسال یک دوره آموزشی و توجیهی برای نماینده های منتخب مردم در تهران برگزار شد که در آنجا فرم هایی ارائه کردند و از ما خواسته شد که مشخص کنیم آیا مسکن، خودرو با راننده یا بدون راننده می خواهیم یا خیر یا اینکه هیچکدام از آنها را لازم نداریم.

وی ادامه داد: در آن فرم گزینه دیگری هم وجود داشت و آن هم نظر منتخبین ملت برای تعویض خودروی فعلی شان با نوع جدید بود اما در آن زمان  نوع  خودروی تحویلی مشخص نبود.

حجت الاسلام سبزی گفت: جنجال های اخیر بر سر اعطای خودرو به نمایندگان در حالیست که در دوره های قبلی خودروهایی چون سراتو و سوزوکی به نمایندگان داده شد اما آن موقع هیچ اتفاقی نیفتاد و مانند الان شاهد این همه سر و صدا نبودیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اظهار داشت: چندی پیش اعلام کردند که چندین دستگاه خودرو از نوع دنا پلاس و پارس اتوماتیک به پارکینگ منتقل شده و از نماینده ها خواستند که تحویل بگیرند حال آنکه این خودروها به مالکیت منتخبین مردم در نمی آیند و در تملک مجلس شورای اسلامی است که برای یک دوره چهار ساله به عنوان خودروهای خدمت در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: البته همه نماینده ها شرایط یکسانی ندارند و برخی از نمایندگان  که حوزه انتخابیه شان حدود هشت شهرستان با ۱۰ تا ۱۵ بخش و صدها روستا است و بازدید از همه این مناطق با وجود وسعت و کثرت فراوان سختی های خاص خود را دارد، نیاز به وسلیه نقلیه و امکانات برای انجام وظایف خود و خدمتگزاری به مردم را دارند.

حجت الاسلام سبزی با اعلام انصراف خود از دریافت خودرو، افزود: وقتی دیدم می خواهند دناپلاس به ما بدهند و به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط کنونی آنها که حتی توان خریدن پراید را هم ندارند فکر مردم، از نظر وجدانی نتوانستم آن را قبول کنم و در تماس با مراجع عالی مجلس انصراف خود را همراه با چند تن دیگر از نمایندگان اعلام کردیم.

وی ادامه داد: ترجیح می دهم خودروی فعلی ام که سمند مدل ۸۹ است را تعویض کنم.

سبزی اظهار کرد:ما بعنوان نماینده مردم طرح شفافیت مالی را امضا کرده ایم و باید از حق موکلین در برابر خودروسازان و مفاسد احتمالی این حوزه مقابله کنیم و اگر مدیون آنها شویم شاید نتوانیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت:متاسفانه یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس که خود نوع خودرو را دناپلاس تعیین و برگه موافقت را نیز امضا کرده بود در توئیتی ضمن «رانت» نامیدن این اقدام، اعلام کرد که بخاطر مردم نمی خواهد از این رانت استفاده کند و انصراف می دهد که این اقدام و رفتار باعث ناراحتی و دلخوری اغلب نمایندگان شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که آیا ممکن است هدف خودروسازان از اعطای خودرو به نمایندگان ممانعت از تداوم طرح تحقیق و تفحص از این شرکت باشد، گفت: شاید در ذهن خودروساز منع تحقیق و تفحص هم باشد اما این اقدام برکاتی برای مجلس داشت تا در موارد اینچنینی ابتدا همه جوانب قضایا را بسنجنیم و بعد تصمیم گیری کنیم زیرا تبعات یک تصمیم اشتباه باعث آسیب به مجلس و منافع مردم خواهد شد.
وی تاکید کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و اکنون در شرایط سختی زندگی می کنند به گونه ای که برای بسیاری از خانواده ها حتی خرید پراید سخت است و انتظار دارند نمایندگان شان اهل ویژه خواری و رانت نباشند.

به گفته این نماینده مجلس، قرار است خودروها در مالکیت مجلس باشد و برای یک دوره چهار ساله در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا از آن به عنوان خودروهای خدمت استفاده کنند.
حجت الاسلام سبزی اظهار داشت: هنوز جزئیات واگذاری خودرو به نماینده ها از سوی مجلس مشخص نیست و بحث کسر اقساط از حقوق نمایندگان هم واقعیت ندارد.

وی در خصوص اعطای ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به نمایندگان نیز، گفت: لازم این بیان شود که شرایط همه نماینده ها مانند هم نیست و برخی نمایندگان به این مبلغ برای اجاره مسکن نیاز دارند در حالیکه قبلا مجلس خانه سازمانی داشت و نماینده ها از آن استفاده می کردند اما اکنون این شرایط وجود ندارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت:من با فروش خانه ام در شهر قم، حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم روی این مبلغ گذاشتم و بالاخره توانستم در خیابان ایران (تهران) خانه ای قدیمی و حتی بدون آسانسور اجاره کنم.

وی در مورد حقوق نمایندگان نیز با رد شائبه دریافت حقوق ۲۰ میلیون تومانی در ماه، اظهار داشت: دریافتی نمایندگان بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است.

برچسب‌ها ساوه خودرو انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه خودرو انتخابات مجلس شورای اسلامی ساوه خودرو انتخابات مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی نماینده مردم حجت الاسلام نماینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید؛ لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229479 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش