Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:12:15 GMT

یک هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۱۲۹

یک هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان اصلاح شد

هیوا لهونیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف (سیمی) و فرسوده برق در استان اصلاح و به کابل خودنگهدار و با مهندسی جدید تبدیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا آذر امسال، اصلاح ۹۰ درصد این ۲ هزار کیلومتر شبکه برق اجرا شود و افزود: در مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در کردستان وجود دارد که تلاش ما این است تا سال ۱۴۰۱ تمام آن اصلاح و بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اعتبار لازم برای اصلاح این مقدار شبکه(۶ هزار کیلومتر) را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در صورت اجرای این طرح، در ردیف استان‌های برتر کشور از لحاظ تبدیل شبکه فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار قرار خواهیم گرفت.

لهونیان تاکید کرد: ضریب امنیتی بالا، ارتقا مبلمان مناطق شهری و روستایی، عدم آسیب به درختان و باغات، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) و ولتاژ استاندارد از جمله مزایای اصلاح شبکه ضعیف برق و تبدیل آن به کابل خودنگهدار است.

وی بر تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان تاکید کرد و گفت: قرار است تا نیمه اول مهرماه جاری، ۴۰ خدمت این شرکت از طریق پورتال و به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در اختیار مشترکان قرار گیرد.

در حال حاضر ۶۶۴ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

برچسب‌ها کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق اخبار کنکور هزار کیلومتر شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان