Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:42:52 GMT

گلزار شهدای مهاباد غبارروبی و عطرافشانی شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۳۶۱۸

گلزار شهدای مهاباد غبارروبی و عطرافشانی شد

به گزارش ایرنا، حاضران در این آیین معنوی پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرده و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای این شهرستان را گرامی داشتند.  

نمایده ولی فقیه در سپاه مهاباد در این آیین اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا امنیت، آسایش و رفاه موجود کشور را قدر بشناسیم و با سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان مجاهدت‌های آنان را ارج بنهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدعلی سیدنظری افزود: حفظ هویت مهمترین دغدغه هر اجتماع است و مردم شریف ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از مال، جان و عزیزان خود گذشتند و سخت‌ترین سال‌ها را پشت سرگذاشتند تا هویت ملی‌مان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا ایران اسلامی را با امام (ره)، انقلاب و ایستادگی جانانه در برابر هجوم همه‌جانبه و ناجوانمردانه دشمنان می‌شناسد، اضافه کرد: احیای هویت ملی، انسجام اجتماعی، خوداتکایی و خودباوری از آثار دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با ۱۲ هزار شهید سرافزار بومی در دوران دفاع مقدس، یکی از ارکان اصلی پیروزی در جنگ تحمیلی به شمار می‌آید.

مهاباد ۷۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است؛ ۱۲۴ ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می‌شود.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس مهاباد آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس اخبار کنکور هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

 پیکر حاجیه خانم گُل گز مرادبیگلو مادر شهید «حسن محمدی» در گلزار شهدای جعفریه به خاک سپرده شد.

شهید حسن محمدی متولد چهارم فروردین سال ۱۳۴۲ در روستای گازران (جعفریه) قم بود. کلاس دوم راهنمایی را که تمام کرد، برای کمک به معاش خانواده، به شغل کارگری روی آورد؛ با رسیدن به سن سربازی، قامت خویش را به این لباس مقدس آراست و به عنون سرباز نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد.

شهید محمدی سرانجام دوازدهم فروردین سال ۱۳۶۲ در گیلانغرب بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر جعفریه به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان