Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:45:49 GMT

ظرفیت تولید خشکبار در لرستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۵۳۲۲

ظرفیت تولید خشکبار در لرستان وجود دارد

اسفندیار حسنی مقدم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: زمینه توسعه باغ درختان تولید خشکبار مانند گردو، فندق، پسته، بادام و شاه بلوط در استان فراهم است و حمایت های تشویقی این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۳۱۰ هزار تن محصول سالانه از باغ های لرستان برداشت می شود و باتوجه به اینکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب سبب تنوع تولید شده اکنون ۳۰ گونه درخت در باغ های استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برآورد اشتغال ۸۰ هزار نفر در زیر بخش باغبانی استان تصریح کرد: حمایت های آموزشی و ترویجی برای باغداران محصولات خشکباری به صورت مستمر دنبال می شود و برنامه های کنترل و مبارزه با عوامل خسارت در دستور کار قرار گرفته است.

حسنی مقدم با اشاره به برداشت ۲۱ هزار تن گردو از سطح ۱۳ هزار هکتار باغ استان بیان کرد: برداشت این محصول چندان مکانیزه نیست بنابراین سازمان جهادکشاورزی، تسهیلاتی را برای تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز باغداران تعریف کرده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اتحادیه زعفران و خشکبار لرستان باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی لرستان باغستان وزارت جهاد کشاورزی لرستان باغستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آنها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استاندارد‌های بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود، اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهر‌ها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهر‌ها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار