Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا پیوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها  در دستگاه‌های مخصوص مانند اتوکلاو و هیدروکلاو بدون سوزانده شدن در حرارت بالا  بی‌خطرسازی می‌شود و پس از بی‌خطرسازی با خودروهای مخصوص به محل دفن منتقل و بر اساس استاندارها و دستورالعمل‌ها در کیسه‌هایی مخصوص در گودال‌های حفرشده دفن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: نگرانی بابت حمل و دفن زباله‌های عفونی  در شهر سمنان وجود ندارد و تمام مراحل به صورت کامل بهداشتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: چهار بیمارستان شهر سمنان جزو مراکز پرزباله محسوب می‌شوند و پسماندهای این مراکز روزانه با دستگاه در محل بی‌خطرسازی شده و سپس پسماند عفونی بی‌خطر به  محل امحاء منتقل و دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اظهار داشت: بی‌خطرسازی و عادی‌سازی پسماندهای بیمارستانی مطابق با قانون پسماند توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام شده و تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پسماندهای بیمارستانی سمنان پس از بی‌خطرسازی توسط تجهیزات و ماشین آلات استاندارد سازمان پسماند، حمل می‌شود.

پیوندی تصریح کرد: ۱۱۰ مطب پزشک و ۱۰ مرکز درمانی و درمانگاهی شهر سمنان جزو مراکز کم زباله به حساب می آیند که زباله‌های عفونی این مراکز پس از حمل ماشین‌های مجهز به سردخانه در محل امحاء زباله با دستگاه‌های مخصوص سوزانده  و خاکستر آن دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: مراکز درمانی کم زباله شهر سمنان روزانه ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم تولید پسماند عفونی دارند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پاکبانان در بخش حمل و نقل زباله‌های عفونی در خطر هستند، طبق روند سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان این افراد برای حفظ سلامتشان  نسبت به هپاتیت و کزار واکسینه شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: بازیافت زباله‌های عفونی پیگرد قانونی دارد و تمام پسماندهای عفونی در شهر سمنان سوزانده و در گودال ها دفن بهداشتی می‌شود.

برچسب‌ها شهرداری سمنان ویروس کرونا دفع زباله مدیریت شهری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان ویروس کرونا دفع زباله مدیریت شهری بهداشت و سلامت شهرداری سمنان ویروس کرونا دفع زباله مدیریت شهری بهداشت و سلامت اخبار کنکور زباله های عفونی بی خطرسازی شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود