Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@13:54:03 GMT

درصدی از سهام نیروگاه‌ها در بورس عرضه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۰۲۷۳

به‌ گزارش ایسنا، محسن طرزطلب در حاشیه بازدید از پروژه ساخت نیروگاه کلاس F سهند استان آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه در تلاش برای تقویت منابع ریالی پروژه‌های نیروگاهی هستیم، اظهار کرد: بدین منظور درصددیم طی یک ماه آینده از محل فروش اوراق سلف بتوانیم منابع موردنیاز برای تکمیل نیروگاه‌های‌ موجود را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بهبود شرایط فروش اوراق گواهی ظرفیت در کشور، گفت: صنایعی که با استفاده از برق یارانه‌ای در حال صادرات محصولات خود هستند باید در توسعه صنعت برق سهیم باشند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهینه از منابع به ویژه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، طرح احداث این نیروگاه در برنامه توسعه تولید برق کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این نیروگاه شامل یک واحد توربین گاز از نوع کلاس زیمنس SGTS-4000F به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد توربین بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاوات است.

طرزطلب تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی و اشتغال‌زایی در منطقه از جمله اهداف این پروژه است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه بخش گاز نیروگاه در صورت تامین منابع ریالی مورد نیاز سال ۱۴۰۱ وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: بخش ارزی پروژه از محل منابع برق صادراتی تامین شده ولی مشکل فعلی ادامه ساخت نیروگاه‌های اینچنینی تامین منابع ریالی موردنیاز است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟

ارسلان مالکی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه در حال روند عرضه زمین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است و این افزایش عرضه زمین زمینه ساز افزایش مشارکت‌های مردمی می‌شود گفت: افزایش عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت خود باعث می‌شود که متقاضیان بتوانند حضور پر رنگ تری در روند ساخت مسکن داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت‌های مردمی دولت در حال برنامه‌ریزی برای بهبود و استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم.

او گفت: افزایش عرضه زمین و اختصاص تسهیلات ساخت خود می‌تواند ظرفیت‌های مردمی را در این بخش رشد دهد.

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز