Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت بارش‌های پاییزی و پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: معمولا انتظار داریم شاهد بارش‌های پاییزی از ۱۵ شهریور ماه باشیم ولی امسال با تاخیر مواجه شده است که این تاخیرها ما را نگران می‌کند.

وی افزود: تاخیر در بارش‌های پاییزی می‌تواند موجب بارش‌های سنگین شلاقی و سیل‌آسا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: علاوه بر این مسائل در این زمان از سال شاهد کشت پاییزه هستیم که تاخیر در بارش‌های پاییزه کشت پاییزه را با تاخیر مواجه می‌کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده سامانه پرقدرتی نداریم که نشان‌دهنده آغاز بارش‌های پاییزی در مازندران باشد.

رضوی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا شنبه عمدتا  شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و در برخی غرب استان احتمال بارش پراکنده در غرب استان هستیم.

وی درباره وضعیت دمایی استان، گفت: از لحاظ دمایی تغییرات چندانی نداریم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به گلوگاه با ۳۲ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با هشت درجه سانتی‌گراد بوده است.

 مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای روزهای  یک‌شنبه و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان، بارش‌های پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما در آسمان مازندران باشیم.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران  طی امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه و روزهای یک‌شنبه و دوشنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی مازندران بارش های پاییزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد

به گزارش تابناک، ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، اظهار کرد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر منطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه