Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@02:09:11 GMT

بیماری‌زایی کرونا افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۶۲۲

معاون علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار هوشمند و صادق است، گفت: بیماری زایی کرونا در استان افزایش یافته است. ناطقان: محمدرضا صائینی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، به وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان افزود: استان زنجان همچنان در وضعیت قرمر قرار دارد و شهرستان سفید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کرونا همچنان دراستان زنجان قربانی می‌گیرد، اظهار کرد: شهرستان خرمدره بیشترین مبتلا به بیماری کرونا در استان را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار هوشمند و صادق است، گفت: بیماری زایی کرونا در استان افزایش یافته است.

صائینی تاکید کرد: بیماری زا بیماری کرونا در استان بیش از چهار تا پنج برابر افزایش یافته است و در این میان تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن آنفلوانزای مورد نیاز گروه‌های هدف در کشور توزیع نشده است، ابراز داشت: زنجان مرکز تأمین و توزیع واکسن شمالغرب و چهار مرکز بسیار اصلی و استراتژیک کشور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: واکسن مورد نیاز شمالغرب کشور به مدت ۶ ماه تا یکسال در این استان انبار می‌شود که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه مشکلی در تأمین واکسن اختلال بوجود می‌آید.

صائینی گفت: در مرکز تأمین و توزیع واکسن شمالغرب کشور دقت و توجه ویژه ای لحاظ می‌شود و زنجان به لحاظ وجود این مرکز جزو چهار نقطه کشور است.

وی تصریح کرد: فردی که ایمنی کامل در برابر بیماری آنفلوانزا داشته باشد، هیچ تأثیری بر بیماری کروناندارد و مردم اشتباه نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری آنفلوانز به نوع A و B تقسیم بندی می‌شود، افزود: در نوع اول، شایع‌ترین آن H۱N۱ و H۳N۲ و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را شامل می‌شود.

صائینی افزود: آنفلوانزای فصلی یا همان H۱N۱ و H۳N۲ واکسن دارد و برای افرادی که نخستین بار به تزریق واکسن اقدام می‌کنند میزان ایمنی زایی آن از ۱۹ درصد تا ۷۰ درصد متغیر است و فردی به مدت پنج سال متولی این نوع واکسن را تزریق کرده باشد، تا ۹۰ درصد میزان ایمنی زایی آن در مقابل بیماری ایجاد خواهد شد. منبع: مهر برچسب ها: بیماری زایی ، کرونا ، افزایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیماری زایی کرونا افزایش علوم پزشکی استان زنجان افزایش یافته کرونا در استان بیماری کرونا بیماری زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟