Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی گفت: با توجه به موافقت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری، بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارتخانه روز ششم مهر ۹۹ رایگان اعلام می‌شود.

و ی افزود: مردم در این روز می‌توانند از تمام موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و تمام اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور رایگان بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری نمایشگاه عکس و کارت پستال‌های عزاداری محرم در دوره قاجار

رئیس روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از برگزاری نمایشگاه «نگارگذر عکس عاشورایی » همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام محرم و صفر خبر داد.

علیرضا ناصری با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که از دوم تا پانزدهم مهرماه پذیرای علاقه‌مندان است ۴۰ قطعه عکس و کارت پستال از عزاداری ایام محرم و صفر در دوره قاجار به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه از رونق و اهمیت عزاداری‌های ایام محرم و صفر در دوران قاجار حکایت دارد تصریح کرد: این نمایشگاه با محوریت محرم، عاشورا، تعزیه، آیین‌های سوگواری و روضه‌خوانی در عزاداری سید سالار شهیدان برگزار می‌شود.

ناصری هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش و تبلیغ فرهنگ عاشورایی و ایجاد فضای معنوی در پایتخت عنوان کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و نمایش قدمت برگزاری آیین‌های سوگواری در ماه محرم و صفر از گذشته تا به امروز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه «نگارگذر عکس عاشورایی» واقع در خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی‌تیر، خیابان پروفسور رولن، روبه‌روی موزه ملی ایران از دوم تا پانزدهم مهر ماه همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۴ برای عموم آزاد است.

تسهیلات 670 میلیاردی کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به متقاضیان تا پایان شهریور ۹۹ خبر داد.

فرهاد فلاح با اعلام این خبر افزود: تا پایان شش‌ماهه اول سال جاری، ۱۱هزار و ۳۶ تقاضا از سوی فعالان صنایع‌دستی و مسئولان کارگاه‌ها به بانک‌های عامل ارسال شده که تاکنون ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات موسوم به تسهیلات کرونا به این متقاضیان پرداخت شده است.

وی گفت: تسهیلات کرونا به متقاضیان و کارگاه‌های صنایع‌دستی از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده که در مجموع ۱۸ هزار و ۸۳۹ هنرمند صنایع‌دستی و شاغلان این حوزه را شامل می‌شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به پیگیری‌های معاونت صنایع‌دستی برای پرداخت تسهیلات کرونایی، عنوان کرد: پرونده‌های دیگری نیز در دست اقدام است، پرداخت ۱۸۷۰میلیارد ریال دیگر از محل تسهیلات کرونا به متقاضیان، در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

وی در ادامه به دیگر حمایت‌ها از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در این هفته خوشبختانه توانستیم برای کارگاه‌های صنایع‌دستی، سهمیه گاز مایع از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دریافت کنیم.

فلاح خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت این سهمیه، در سامانه تجارت آسان ثبت نام کرده و درصورت تأیید  معاونان صنایع‌دستی استان‌ها، سهمیه خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازدید رایگان موزه روز گردشگری نمایشگاه عکس تسهیلات کرونا میراث فرهنگی صنایع دستی محرم و صفر موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول