Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: پیش بینی می‌شود امسال، هزار و ۴۰۰ تن پسته خشک از باغات پسته در مشهد با میانگین عملکرد هزار و ۱۷۱ کیلوگرم در هرهکتار  برداشت شود.    او با بیان اینکه این میزان پسته خشک معادل حدود چهار هزار تن پسته تازه است، افزود: با توجه به پیش بینی برداشت این میزان پسته تازه از باغات مشهد این مقدار محصول علی رغم سال آوری باغات و همچنین بروز خسارت سرما، نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۷۵ هکتار باغ پسته در مشهد وجود دارد که از این میزان یکهزار و ۱۵۰ هکتار آن بارور و دو هزار و ۴۲۵ هکتار نابارور است، ادامه داد: مشهد دارای یک ترمینال فرآوری پسته فعال و یک ترمینال در حال احداث می‌باشد که واحد فعال، سالانه بیش از  هزار و ۵۰۰ تن محصول را فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌کند.

طهماسبی زاده با بیان اینکه پسته مشهد عمدتا از ارقام سفید، اکبری و احمدآقایی است، بیان کرد: مشهد از رویشگاه‌های اولیه پسته است و درختان کهنسال حدود یک هزار ساله در برخی از مناطق وجود دارند که این سابقه سبب شده به مرور فرهنگ و دانش باغداری در این شهر ذخیره و ارتقا یابد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی مشهد پسته ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد