Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:54:55 GMT

حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به شمال عراق

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۲۶۷

حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به شمال عراق

به گزارش ایرنا، یک منبع امنیتی در کردستان عراق به وبگاه  «الاخباریه» گفت که جنگده های ترکیه امروز چندین منطقه را در شمال عراق بمباران کردند.

این منبع که به نام او اشاره نشده است افزود که هواپیماهای ترکیه ناحیه «برواری بالا» در منطقه «کانی ماسی» را بمباران کردند. 

وبگاه کردی «شفق نیوز» نیز خبر داد که توپخانه ترکیه همچنین مناطق اطراف کوه «خامتیر» در شهرستان «زاخو» را گلوله باران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام منابع امنیتی اقلیم کردستان عراق، در اثر گلوله باران ارتش ترکیه زمین های کشاورزی و جنگلی کوه خامتیر در آتش سوخت. 

ترکیه از اواخر خرداد گذشته برای سرکوبی عناصر «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) از زمین و هوا در عملیات موسوم به «پنجه» وارد خاک اقلیم کردستان عراق شده است. 

۲۱ مرداد در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی در منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

دولت عراق و برخی از کشورهای عربی و فرانسه در این مدت حملات ترکیه به شمال عراق را محکوم کردند و خواستار توقف عملیات آنکارا شده اند، اما با وجود این واکنش‌ها، حملات ترکیه به خاک این کشور از زمین و هوا همچنان ادامه دارد.

ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات پنجه در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان است.

ترکیه و پ.ک.ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

برچسب‌ها فرانسه کردستان عراق ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه کردستان عراق ترکیه فرانسه کردستان عراق ترکیه اخبار کنکور کردستان عراق شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟