Web Analytics Made Easy - Statcounter

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، لانچر (پرتابگر) دو فروندی موشک رعد-۵۰۰ نیروی هوافضای سپاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران به نمایش درآمد.

موشک سوخت جامد رعد-۵۰۰ که بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد، از جمله موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با فناوری‌هایی مانند استفاده از بدنه‌های الیاف کربن و پیشران جدید زهیر با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه این موشک، رعد-۵۰۰ را قادر می‌سازد تا فشار و تنش لحظات اولیه شلیک را تحمل کند که بنابر اطلاعات منتشر شده، قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای ۳ هزار درجه سانتی‌گراد را دارد.

همچنین استفاده از این فناوری یعنی بدنه‌های غیرفلزی و کامپوزیت کربن، به کاهش سطح مقطع راداری موشک هم کمک بسزایی خواهد کرد و موشک را قادر خواهد ساخت تا به راحتی از سد سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند.

مزیت دیگر استفاده از الیاف کربن، سبک‌سازی موشک است که به چابک شدن آن و در نمونه رعد-۵۰۰ به افزایش برد آن نیز کمک می‌کند به طوریکه این موشک در مقایسه با موشک فاتح-۱۱۰ که از بدنه فلزی برخوردار است، وزن آن یک دوم کمتر شده و برد آن نیز با افزایش ۲۰۰ کیلومتری به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لانچر موشک پرتابگر موشک موشک رعد 500 نیروی هوافضای سپاه اقتدار موشکی توان موشکی ایران رعد ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از احداث و بازسازی سرویس‌های بهداشتی این منطقه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اظهار کرد: سرویس بهداشتی امام‌زاده محمد (ع) با ۷۰ در صد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بازسازی شد، این سرویس بهداشتی شامل ۱۶ چشمه و زیربنای حدود ۱۶۰ مترمربع است.

وی با بیان اینکه این سرویس بهداشتی مدت طولانی قابل استفاده نبود و با تخریب سرویس بهداشتی موجود اقدام به بازسازی شد، افزود: در حال حاضر بتن‌ریزی کف سرویس بهداشتی و نصب مهار قوطی‌کشی داخل کار برای نصب درهای سکوریت انجام و در ادامه بازسازی سرویس بهداشتی تهیه و اجرای دیوارهای داخلی با بلوک سفالی، تهیه و اجرای عایق رطوبتی، تهیه و نصب سرامیک در بدنه و سرامیک در کف، تهیه و نصب در و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ آمیزی و تأسیسات انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به بازسازی سرویس بهداشتی پارک ملت گفت: این سرویس بهداشتی با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال شامل نما بدنه با سنگ به بهره‌برداری رسید.

کارگر تصریح کرد: بازسازی سرویس بهداشتی پارک سعدی با ۱۰۰ در صد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال شامل تکمیل لوله گذاری فاضلاب و پرسازی کف، تهیه و اجرای دیوارهای داخلی با بلوک سفالی، تهیه و اجرای عایق رطوبتی، تهیه و نصب سرامیک در بدنه و سرامیک در کف، تهیه و نصب در و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ‌آمیزی و تأسیسات و سنگ بدنه سرویس بهداشتی پارک سعدی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی سرویس بهداشتی ورودی پارک صفه با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار شامل اجرای قیر و گونی کف، نصب چهارچوب‌های فلزی و اجرای سرامیک بدنه سرویس بهداشتی صفه و سرامیک در کف، تهیه و نصب درب و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ آمیزی و تأسیسات انجام شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث سرویس بهداشتی مسیر زاگرس گفت: پیشرفت فیزیکی احداث این سرویس بهداشتی ۳۰ درصد و اعتبار آن ۲۰ میلیارد ریال با زیربنای ۹۰ متر مربع است، همچنین اجرای قیر و گونی، نصب چهارچوب‌های فلزی و اجرای سرامیک بدنه سرویس بهداشتی صفه و سرامیک در کف، تهیه و نصب در و پنجره فلزی، آلومینیومی و سکوریتی، تهیه و اجرای شیشه ساده، تهیه و اجرای سقف کاذب کناف، رنگ‌آمیزی و تأسیسات آن انجام شده است.

کد خبر 747097

دیگر خبرها

  • از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم