Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «یوشیهیده سوگا» در سخنرانی ویدئویی بامداد شنبه خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دیدار بدون پیش‌شرط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

سوگا همچنین به رغم نبود هرگونه روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، تاکید کرد که ایجاد روابط سازنده میان توکیو و پیونگ‌یانگ نه تنها به نفع دو طرف است، بلکه در صلح و ثبات منطقه‌ای نیز نقش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به «اعلامیه پیونگ‌یانگ» میان ژاپن و کره شمالی اشاره کرد و گفت که براساس این اعلامیه، توکیو به دنبال عادی‌سازی روابط با پیونگ‌یانگ از طریق حل جامع نگرانی‌ها مثل موضوع آدم‌ربایی، مسایل هسته‌ای و موشکی و حل و فصل گذشته ناخوشایند است.

ژاپن و کره شمالی در حال حاضر هیچ رابطه دیپلماتیکی ندارند، اما مذاکراتی میان دو کشور در ارتباط با ربایش شهروندان ژاپنی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی و برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ میان دو طرف صورت گرفته است.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن که ماه گذشته به دلیل بیماری استعفا کرد، بارها آمادگی خود را برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های کره شمالی اعلام کرده بود، اما چنین اتفاقی هرگز نیافتاد.

سوگا همچنین در ارتباط با المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت که ژاپن مصمم است به طور قطع این بازی‌ها را در تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار کند تا نشانه پیروزی بشریت بر همه‌گیری کرونا باشد.

برچسب‌ها کره شمالی سوگا یوشیهیده ژاپن المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی سوگا یوشیهیده ژاپن المپیک توکیو کره شمالی سوگا یوشیهیده ژاپن المپیک توکیو اخبار کنکور پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   اعضای تیم ۱۴ نفره کانون دانش آموزی مدرسه شهید بروجردی بوکان در دوازدهمین دوره المپیاد آماده مرحله استانی رتبه اول را کسب و مفتخر به دریافت تندیس آیتم های مخاطرات طبیعی (پناه گیری و خروج ایمن در زمان زلزله) و آسیب های اسکلتی و مفصلی شدند.

در این دوره مسابقات تیم های میاندواب؛مقام سوم،سردشت؛مقاوم دوم و تیم شهرستان شوط موفق به کسب مقام بشردوستی شد.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد