Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:28:43 GMT

ضرورت سرمایه‌گذاری در املاک وقفی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۲۱۴

ضرورت سرمایه‌گذاری در املاک وقفی

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: بسیاری از اراضی وقفی استان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه‌های زراعت، دام‌پروری، گلخانه‌ای و غیره هستند که با هماهنگی سازمان اوقاف، دستگاه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری این اراضی شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا منفعت آن به جامعه برگردد.

احمد حسین زادگان در این دیدار با  مدیرکل اوقاف و امور خیریه  مازندران بر ضرورت حفظ و احیای موقوفات استان تاکید کرد و گفت: موقوفات میراث ماندگار و سرمایه‌های معنوی و اقتصادی استان به‌شمار می‌روند و همه نهادها باید در حفظ و حراست از آن تلاش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه وقف می‌تواند بهترین خدمات را به جامعه داشته باشد، اظهارکرد: پس از شیوع ویروس کرونا اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع بسته‌های کمک مومنانه از محل عوائد موقوفات کرده که این اقدام ارزشمند در راستای کمک به اقشار نیازمندان صورت گرفته است و این یعنی مبالغی که اوقاف از مردم دریافت می‌کند دوباره به مردم و جامعه بر اساس نیت موقوفه بازمی‌گردد.

استاندار مازندران بر تعامل اوقاف و مردم برای احیای موقوفات استان تاکید کرد و ادامه داد: در شرایطی که نیاز به اتحاد و همیاری بیشتری برای محرومیت‌زدایی داریم، سنت حسنه و ماندگار وقف می‌تواند کمک بسیاری به اقشار مستضعف و کم‌برخوردار جامعه کند.

وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از اراضی وقفی استان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه‌های زراعت، دام‌پروری، گلخانه‌ای  و غیره هستند که با هماهنگی سازمان اوقاف، دستگاه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری این اراضی شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا منفعت آن به جامعه برگردد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اراضی کشاورزی موقوفات مازندران به اقتصاد استان کمک خواهند کرد و از این ظرفیت باید به‌خوبی بهره‌گیری کرد، افزود: با توجه به نیاز روز جامعه باید به وقف توجه شود چون احیای موقوفات و کسب عوائد وقف به جامعه و گروه‌های هدف برمی‌گردد.

*توزیع ۹۰هزار بسته کمک مومنانه از محل موقوفات

ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکردی از دستاوردها و برنامه‌های پیش‌روی اوقاف استان گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون اوقاف و امور خیریه استان با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع ۹۰ هزار بسته کمک مومنانه و بسته‌های غذایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری و اطعام‌دهی در ماه محرم و صفر برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: اوقاف منتصب به دستگاه اهل‌بیت(ع) است و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار اهل‌بیت، قرآن و امامزادگان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به خدمات اوقاف استان در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در استان اوقاف و امور خیریه مازندران اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح ۱۲ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان کرده و روزانه حدود ۵هزار ماسک و اقدام بهداشتی تولید و توزیع کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی وقف سازمان اوقاف مازندران اوقاف و امور خیریه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آنها دفن است.

نوروزپور با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌، گفت: امامزادگان در دین باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آنها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آنها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

او ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف در میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

نوروزپور افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

او با بیان اینکه اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه «مقام معظم رهبری فرمودند تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید» گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد