Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:09:15 GMT

طلاب از فضای مجازی برای تبلیغ دین استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۲۵۴

طلاب از فضای مجازی برای تبلیغ دین استفاده کنند

به گزارش روز شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی در دیدار با آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: جامعه امروز تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد. طلاب از ابزار فضای مجازی برای تبلیغ دین، هدایت جامعه و ارتقای فرهنگ اسلامی باید به نحو احسن استفاده کنند و ظرفیت ۲۰۰ هزار نفری طلاب خواهر در این حوزه بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فضای مجازی با تصاعد مجازی مواجه هستیم که این تصاعد عدد به توان متمایل به بی نهایت است؛ به‌ عنوان ‌مثال یک کتاب وقتی در فضای مجازی قرار می‌گیرد بی‌نهایت تکثیر می‌شود. یکی از ویژگی‌های فضای مجازی این است که به ما یاد می دهدجدا جدا کار کردن فایده‌ای ندارد و یک بستر مشترک و داده گذاری مشترک توان بالایی را ایجاد می‌کند.

عاملی اظهار داشت: نقش طلاب حوزه اعم از خواهر و برادر در مسیر توانمندسازی دانش اجتماعی، دانش فرهنگی و دانش دینی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر اقدامی را برای تقویت حوزه علمیه خواهران وظیفه خود می‌داند و مصداق حسنه جاریه‌ای است که خیر و برکات آن شامل همه جامعه بشری می شود.

عاملی با اشاره به ظرفیت بالای معنوی حوزه‌های علمیه گفت: برکات حوزه‌های علمیه، خاص ایران نیست و بسیاری از ظرفیت‌ها و پیوندهای عمیق فرهنگی توسط طلاب حوزه‌های علمیه ایجاد شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به درخواست انعقاد تفاهم‌نامه با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک توافق‌نامه واقعی برای اجرا توسط طرفین آماده شود تا بخش‌های علمی و فرهنگی کشور بهره‌مندی بیشتری از ظرفیت‌های طلاب خواهر به‌ عنوان یک سرمایه ارزشمند داشته باشند.

عاملی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی جامعه که متأثر از فرهنگ غربی و بعضاً نگران‌کننده است، اظهار داشت: سرمایه حوزوی یک سرمایه ماندگار است و اگر بتوانیم طلبه‌های فاضل، خویشتن‌دار و صاحب اخلاق کریمه تربیت کنیم در امر هدایت جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران نیز با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری طلاب حوزه‌های علمیه خواهران از ۵۷ کشور جهان، اظهار داشت: تعداد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران جمعیت خوبی است و پیشرفت‌های بهتری نسبت به حوزه‌های برادران داشته‌اند؛ آیت‌الله مکارم در جلسه درس خارج نیز این نکته را تائید کرده‌اند و خواهران طلاب در تألیفات، مقالات، تدریس، تبلیغ و ... پیشرفت خوبی از خود نشان داده اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ۱۲۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل از ابتدای تأسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) داریم و امروز تمام امور مرکز اعم از مدیریت مدارس، تبلیغ و... توسط طلاب خواهر انجام می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: مأموریت اصلی نظام تربیتی حوزه علمیه خواهران طبق نظام تربیتی مصوب، بیشتر برای تبلیغ است و در مراحل بعدی پژوهش و مدیریت مدارس مورد توجه هستند.

تحصیل طلاب خارجی در حوزه علمیه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی سرپرست دبیرخانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با اشاره حضور طلاب خواهر خارجی، اظهار داشت: بیشترین طلاب خارجی از کشورهای هند، پاکستان و سپس قاره آفریقا هستند و ۲۵ درصد طلاب خارجی در کلاس‌های سطوح بالا شرکت می‌کنند.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به ‌موازات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ذیل شورای عالی حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کرد که این تفکیک از سال ۱۳۷۱ صورت گرفت؛ البته سال ۱۳۹۱ به دلیل اقتضائات و تفاوت‌های حوزه‌های علمیه خواهران شورای سیاست‌گذاری مستقل برای خواهران ذیل شورای عالی حوزه تشکیل و اساسنامه‌ای برای آن تدوین و تصویب شد.

سرپرست دبیرخانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در ادامه به تشریح شکل‌گیری شورای عالی حوزه علمیه خواهران، اساسنامه جدید تدوین‌شده برای آن و مسائل پیش رو پرداخت.

وی افزود: اساسنامه جدید در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گیرد و نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اساسنامه اخذ شود.

توجه به فرهنگ؛ رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی

اصغر عبدالهی معاون امور مجلس و فراسازمانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه خواهران در کمک به حل مسائل پیش روی کشور در حوزه زنان و خانواده، تاکید کرد: با توجه به درخواست شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران برای انعقاد تفاهم با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور حمایت از این جریان عظیم فرهنگی مناسب است که تفاهم‌نامه مذکور تدوین و به امضای طرفین برسد.

عبدالهی گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید توجه بیشتر به حوزه فرهنگ است و توفیقات خوبی مانند تشکیل ستاد مهندسی فرهنگی در این دوره محقق شد.

برچسب‌ها حوزه علميه سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه علميه سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی اخبار کنکور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه خواهران طلاب خواهر گذاری حوزه فضای مجازی طلاب حوزه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این مدرسه با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: انسان در کتب غرب بازیچه دست سیاستمداران است و سیاستمداران به گونه ای انسان ها را می سازند که به درد سیاست های آنها بخورد ولی انسان در مکتب اسلام تربیت می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فرق تربیت در اسلام شکوفایی استعدادها است ولی در غرب صنعتی بیش نیست و برای رسیدن به اهداف خود انسان ها را می سازند.

وی با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در بین دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی، علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

وی از تلاش های مدیر پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) تقدیر و برای مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 6092554

دیگر خبرها

  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند