Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 جبار کوچکی‌نژاد درباره آخرین وضعیت طرح «تأمین کالاهای اساسی ویژه اقشار آسیب‌پذیر»، گفت: ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح از محل تبصره ۲ و ۱۴ قانون بودجه تأمین شده است، دولت مشکلی برای تأمین اعتبار طرح اعطای کالای اساسی به اقشار آسیب‌پذیر ندارد و ما موافقت دولت را در این باره اخذ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که کالاهای اساسی را به صورت دقیق مشخص کند و کارت اعتباری برای مردم در نظر بگیرد تا مردم از این طریق بتوانند کالاهای اساسی خود را تهیه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده است و احتمالاً هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: ما در این طرح تأکید کرده‌ایم که دولت هر چه سریعتر کارت اعتباری برای کالاهای اساسی را به اقشار آسیب‌پذیر اعطا و آن را شارژ کند تا مردم بتوانند کالاهای اساسی خود مانند گوشت، مرغ، روغن، پنیر و تخم‌مرغ را از این طریق تهیه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است ۶۰ میلیون نفر در طرح تأمین کالاهای اساسی تحت پوشش قرار گیرند که مبالغی در کارت بانکی خانوارها شارژ می‌شود اما این مبالغ قابل برداشت نیست و افراد باید کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها تأمین کنند.

وی تأکید کرد: طرح تأمین کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر ایرانی در نظر گرفته شده و ۲۰ میلیون نفر کسانی هستند که حقوق‌بگیر نیستند یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا کشاورز و روستایی هستند که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان در کارت اعتباری آنان برای تأمین کالاهای اساسی واریز می‌شود.

کوچکی‌نژاد گفت: همچنین این طرح ۴۰ میلیون نفر دیگر از مردم را هم تحت پوشش قرار می‌دهد و این تعداد افراد حقوق‌بگیر هستند اما وضعیت زندگی‌شان خوب نیست که در کارت اعتباری این افراد ۶۰ هزار تومان واریز می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت هم موافقت خود را با این طرح اعلام کرده است، بعید می‌دانم شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد و احتمالاً هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کالاهای اساسی مجلس شورای نگهبان کالاهای اساسی یارانه کوچکی نژاد تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر کارت اعتباری کوچکی نژاد میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس

حمیدرضا بهمنی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: درگلستان فقط انتخابات درگنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی نژاد افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

او گفت: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلائلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود