Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:05:05 GMT

استان کهگیلویه و بویراحمد در آیینه دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۵۰۶۰

استان کهگیلویه و بویراحمد در آیینه دفاع مقدس

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه اعزام نیرو به جبهه های هشت سال دفاع مقدس نسبت به جمعیت با ۳۳ هزار نفری اعزام شده، رتبه اول کشور را دارد.

سرهنگ ایمان خردمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص شرکت استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از تشکیل تیپ ۴۸ فتح افزود: رزمندگان این استان در عملیات حصر آبادان، طریق القدس با دوگردان، فتح المبین با سه گردان، بیت المقدس با سه گردان، عملیات‌های محرم، رمضان با دو گردان، خیبر با ۴ گردان، بدر سه گردان، قدس یک گردان، حضور در جبهه غرب و شمال غرب با ۴ گردان، و حضور در منطقه شط علی با دوگردان برای پدافند حضور دارشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشارکت و حضور رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران تشکیل تیپ ۴۸ فتح این استان اظهارکرد: رزمندگان استان در حماسه پد خندق مورخ چهارم تیرماه ۶۷ در جزیره مجنون به مدت ۱۴ ساعت تا آخرین گلوله مقاومت کردند و ۸۷ شهید و ۷۸ آزاده تقدیم کردند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان در عملیات والفجر۸  با ۱۱ گردان، عملیات کربلای یک سه گردان، کربلای ۴ با دو گردان، کربلای ۵ با هفت گردان، نصر ۴ با یک گردان، عملیات نفوذی دو گردان حضور و مشارکت داشت.

خردمند تصریح کرد: استان کهگیلویه وب ویراحمد در دوران دفاع مقدس ۱۸۸۰ شهید، ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی ادامه داد: شهید قاسم علی پور ۱۲ ساله کوچکترین شهید و کریم آیافت مسن ترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دو خانواده سه شهیدی و 43 خانواده دو شهیدی در این استان داریم.

خردمند تاکید کرد: روستاهای "ده برآفتاب"در شهرستان بویراحمد با 30 شهید، روستای "دیل" در شهرستان گچساران با 25 شهید و روستای قاسم اباد جلیل در شهرستان بویراحمد با 17 شهید بین روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با یبان اینکه 90 درصد شهدای استان کمتر از 30 سال سن داشتند، اظهارکرد: یک شهید ( شهید عبدالرسول زرین) در دوران جنگ تحمیلی داشتیم که 700 شلیک موفق داشت و به فرمایش شهید خرازی بعنوان گردان تک نفره معروف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كهگيلويه و بويراحمد چهل سالگی دفاع مقدس سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع مقدس سه گردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس

دریافت 32 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6096293

دیگر خبرها

  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس