Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس نجفی ظهر امروز در نشست مشترک با مدیر کل صدا و سیما و کارشناسان به منظور ارتقاء آگاهی عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی اظهار کرد: عملکرد و اقدامات دستگاه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی در جامعه و اثر بخشی هر چه بیشتر باید توسط رسانه ملی انعکاس داده شود.

وی عنوان کرد: مردم باید نسبت به عملکرد دستگاه‌ها آگاه شوند، اقدامات بسیاری توسط نهادهای مجری از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان صورت می‌گیرد و اطلاع‌رسانی یکی از ارکان بسیار مهم در راستای اثر بخشی این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی رئیس کل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه پیشگیری و آگاه‌سازی از آسیب‌های اجتماعی و عوارض‌های آن همراه با آموزش‌های مورد نیاز مردم از طریق رسانه ملی اثربخش خواهد بود گفت: امروز نیاز داریم مشکلات عینی و روز جامعه را با نگاه حقوقی و قضایی در جامعه بیان و مسائل مرتبط با این موضوعات را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ملی در استان‌ها باید آیینه عملکرد دستگاه‌ها باشد و این مسئله با هماهنگی و تعامل طرفین صورت خواهد گرفت.

 نجفی بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با جدیت در حال پیگیری مسائلی چون آسیب‌هایی سرقت، پرخاشگری، ضرب و جرح، تصادفات درون و برون شهری، حاشیه نشینی، تولید و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی، فضای سایبری و همچنین موضوعات مربوط به حوزه خانواده مانند طلاق، اعتیاد، مشکلات نوجوانان، زنان بی سرپرست و بد سرپرست است و اطلاع‌رسانی در خصوص این مسائل بر عهده سازمان صدا و سیما خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای نمونه توهین، از جمله جرایم مورد بحث در سطح کشور است که می‌توان با توسعه فرهنگ عذرخواهی و تولید محتوا تصویری و صوتی از طریق جمع‌آوری آیات، روایات، جملات کوتاه و روانشناسی در کاهش آن اثرگذار باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ابراز کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش مخاطرات آن معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با عقد تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما استان در نظر دارد سوژه و محتوا مناسب را در راستای تولید آثار هنری، سمعی و بصری در اختیار واحد صدا و سیما استان قرار دهد و این سازمان نیز محتوای مورد نظر را در قالب موشن گرافیک، تیزر، انیمشین و... در اختیار شهروندان محترم قرار دهد.

 وی با تأکید بر اینکه باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و مشروبات الکلی و عوارض آن جوانان را آگاه و به سمت پیشگیری سوق دهیم  اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به موقع آسیب‌های اجتماعی به جوانان می‌توان از بروز بسیاری از عواقب آن پیشگیری کرد.

مدیر کل صدا و سیما استان همدان نیز در این نشست مشترک عنوان کرد: رسانه ملی مانند یک آیینه در استان می‌تواند آسیب‌ها و مشکلات همچنین عملکرد دستگاه‌ها را منتشر کند که صدا و سیمای مرکز استان در راستای کمک به پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اعلام آمادگی می کند.

مهدی دهقان نیری بیان کرد: در صدا و سیما همدان بستر ساخت انیمیشن، کلیپ، ویژه برنامه‌های اجتماعی کارشناس محور یا گفت‌وگو محور، پخش زنده برنامه‌های تلوزیونی و نمایش رادیویی وجود دارد و می‌توانیم هر نوع آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و یا مسائل روز جامعه را در یکی از قالب‌های مذکور تهیه و پخش کنیم.

 وی ادامه داد: ساخت انیمیشن، تیزرها و موشن گرافیک توانایی ذخیره در آرشیو و باز پخش آن در سال‌های بعد را نیز دارد و از سرمایه گذاری بر روی این بخش جواب خوبی خواهیم گرفت.
انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس عباس نجفی پیشگیری از وقوع جرم خبرگزاری فارس همدان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آسیب های اجتماعی اطلاع رسانی صدا و سیما رسانه ملی دستگاه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است