Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حکمت نریمانی در نشست شورای کشاورزی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته 27 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان خریداری شد، اظهار داشت:این شهرستان مقام اول تولید گندم در استان را دارد با این وجود در توزیع نهاده‌ها و اعتبارات این موضوع ملاک اعتبار قرار داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه اراضی زراعی و باغات شهرستان را 50 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 46 هزار هکتار زیر کشت گندم، جو و کلزا رفت.

نریمان افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 31 هزار هکتار گندم در شهرستان کشت شود و سطح زیر کشت کلزا از 300 به 500 هکتار افزایش پیدا کند.

وی نیاز بذری گندم وجو را یکهزار و ۹۰۰ تن و کود فسفاته و ازته را بیش از ۱۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: با همکاری مسئولان استانی این نیازها تامین خواهد شد.

این مسؤول حذف دفترچه از سیستم توزیع کود و واگذاری به کارشناسان پهنه برای حلوگیری از تضییع حق کشاورزان را از برنامه‌ها در سال زراعی جدید دانست.

وی با یادآوری مشکلات کشاورزان در فصل برداشت کمبود کمباین را از مهمترین دغدغه‌ها خواند و افزود: انتظار می‌رود سهمیه شهرستان در ادوات کشاورزی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کلزا کشت گندم بذر اصلاح شده کشاورزی در کهگیلویه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا مهدوی‌رجا با بیان اینکه سمپاش‌های شهرستان رزن به منظور مبارزه با سن غلات آماده‌سازی و تجهیز شده است افزود: رزن با سطح زیرکشت ۷۵ هزار و ۷۰۰ هکتار غلات یکی از قطب‌های تولید غلات در سطح استان به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد از غلات در مرحله ساقه‌دهی است گفت: افزایش نزولات جوی در سال زراعی جاری به میزان ۶۳ میلیمتر نسبت به سال زراعی گذشته، نوید بخش عملکرد بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن از انجام مبارزه علیه سن مادر در بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن خبر داد و گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح هفت هزار هکتار از مزارع غلات صورت گرفته است.

مهدوی‌رجا با بیان اینکه ۷۵ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون توسط سه گروه دولتی و هشت اکیپ خصوصی مورد رصد و پایش قرار گرفته است افزود: یک هزار و ۳۶ دستگاه سمپاش در شهرستان آماده مبارزه است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن