Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@00:48:29 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده کشور؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۷۳۹۸

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن هشدار جدی به کشاورزان بابت حفاظت از محصولات گفت: از بعدازظهر فردا کاهش دما متوسط تا 10 درجه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می‌شود. ناطقان: صادق ضیائیان اظهار داشت: از بعدازظهر یکشنبه ششم مهرماه کاهش دما به‌طور متوسط 8 تا 10 درجه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می شود که این شرایط تا بامداد چهارشنبه 9 مهر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* ضرورت تجهیز گلخانه ها به سیستم های گرمایشی

وی ادامه داد: توصیه می شود اتخاذ تمهیدات لازم در تامین انرژی و اقدامات پیشگیرانه کشاورزی شامل تسریع در برداشت محصولات گوجه فرنگی و ذرت، کود دهی محصول ذرت و چغندر قند جهت جلوگیری از تنش سرمایی و پوشش دهی جایگاه های تولید کشمش، محلول پاشی کود پتاس در مزارع سویا جهت جلوگیری از تنش سرمایی و تجهیز گلخانه ها به سیستم های گرمایشی در دستور کار باشد.

* تندباد لحظه ای وبارش برف در ارتفاعات شمال شرق و رشته کوه البرز مرکزی

ضیائیان اضافه کرد: از بعدازظهر یکشنبه 6 مهر رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندباد لحظه ای و احتمال بارش برف در ارتفاعات شمال شرق و رشته کوه البرز مرکزی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و شرق  و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود که تا اواخر وقت دوشنبه مورخ 7 مهر ادامه دارد.

* کاهش دما تا 8 درجه در 11 استان تا 9 مهر

وی بیان کرد: از یکشنبه 6 مهر کاهش دما به‌طور متوسط 6 تا 8 درجه در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شرقی اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان پیش بینی می شود که تا بامداد چهارشنبه 9 مهر ادامه دارد.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی پیش بینی و توصیه می شود تسریع در برداشت سیب و انگور جهت جلوگیری از سرمازدگی، خودداری از کشت کلزا در دستور کار باشد.

* هشدار آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها در ارتفاعات تهران و گیلان

وی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه 6 مهر بارندگی گاهی رگبار و رعدو برق با تندبادهای لحظه ای درگیلان و ارتفاعات استان های تهران و سمنان و روز دوشنبه در گیلان و سمنان پیش بینی می شود و تا روز دوشنبه هفتم مهرماه ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها وجود دارد که توصیه می شود اجتناب از برداشت زیتون، احتیاط در اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تمهیدات لازم برای فعالیت های کوهنوردی در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها روز یک شنبه ششم مهرماه در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه علاوه بر این سه استان در شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: روز دوشنبه در ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه هشتم مهرماه در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

* وزش باد شدید و گردوخاک در شمال شرق و شرق کشور

ضیائیان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعد از ظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 30 و 19 درجه خواهد بود. منبع: فارس برچسب ها: وضعیت جوی ، کاهش دما ، هشدار ، کشاورزان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت جوی کاهش دما هشدار کشاورزان سمنان پیش بینی می شود خراسان شمالی خراسان رضوی روز دوشنبه شمال شرق کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در دیگر مناطق بارندگی خفیف است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود .

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان