Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران در بندرعباس خاطر نشان کرد: بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و جاسک به عنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری، بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی از جمله اهداف این سفر است چرا که کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر دارد.

اتخاذ تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه در بنادر

وی افزود: البته مرکز اصلی واردات کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) و مرکز واردات کالاهای صنعتی بندر شهید رجایی است و براساس گزارش های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالاهای صنعتی و بعضاً کالاهای اساسی در بنادر مانده است که امروز در جلسه ای که در بندر شهید رجایی برگزار خواهد شد تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.

جهانگیری همچنین افتتاح فاز دوم فولاد سازی فولاد کاوه جنوب کیش را از دیگر برنامه های سفر خود عنوان کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان راه اندازی شده است که امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رتبه دهم فولاد ایران در دنیا

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کشور در بخش صنعت فولاد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، تصریح کرد: ایران در سالهای اخیر کشور فرانسه و ایتالیا را در زمینه فولاد پشت سر گذاشته و امروز ایران به رتبه دهم در صنعت فولاد رسیده است.

رشد بیش از 6.5 درصدی فولاد کشور در سال گذشته

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته که رشد صنعت فولاد در دنیا 3.5 درصد بوده، رشد این صنعت در ایران بیش از 6.5 درصد بوده و علی رغم تحریم های ظالمانه، ایران در سال 98 بیش از 12 میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کرده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: در ادامه برنامه های این سفر، جلسه اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان نیز برگزار خواهد شد و در این جلسه به مسائل و مشکلات پیش رو و طرح های در دست توسعه استان پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1073844 برچسب‌ها صادرات فولاد تجارت اسحاق جهانگیری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صادرات فولاد تجارت اسحاق جهانگیری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی